امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 46229 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۳:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین –  در روزی که اکثر نمادهای بازار ریزش قیمت داشتند، پالایشی‌ها سبزپوش شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین  ، در معاملات روز یکشنبه دوم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۹ هزار و ۷۰۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. 

 

 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۴ هزار و ۴۵۴ واحدی در سطح ۴۰۰ هزار و ۳۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۳۳ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۱۸۱ واحد قرار گرفت.

امروز نمادهای «کگل»، «میدکو» و «ومعادن» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای پالایشی «شپنا»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

 
 

 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «سمگا» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و نوری و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، شاوان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

 

 

گروه‌های قرمز

در معاملات یکشنبه، ۴ گروه یکپارچه قرمزپوش شدند. قیمت سهام تمامی نمادها در گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی»، «انبوه سازی املاک و مستغلات» و «ساخت محصولات فلزی» کاهش یافت. تنها گروه نسبتا سبز بازار پالایشی‌ها بودند که با تقاضای بالا مواجه شدند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۵ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان کاه ش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۶۲ میلیارد تومان بود که ۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۸۹۷ میلیارد تومان رسید. 

رشد صف‌های فروش 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۵۴ میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۹۲ درصد افت کرد و در رقم ۸ میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد تکنو (شرکت تکنو تار) با صف‌ خرید ۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از تکنو، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و دعبید (شرکت داروسازی عبیدی) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سپاها (شرکت سیمان سپاهان) تعلق داشت که ارزش آن ۸ میلیارد تومان بود. پس از سپاها، نمادهای خزامیا، غنوش، ومعادن و غشهداب بیشترین صف فروش داشتند.

بورس

 

 

 

  

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید