امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 49865 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،  سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، بیان کرد: تعدادی از فعالان بازار، که اصطلاحا به آن‌‌ها نوسان‌گیر می‌گویند، براین باورند که با ورود به بازار سرمایه می‌توانند در بازه زمانی کوتاه مدت بازده جمع کنند و بعد از آن از بازار خارج شوند. وی […]

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،  سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، بیان کرد: تعدادی از فعالان بازار، که اصطلاحا به آن‌‌ها نوسان‌گیر می‌گویند، براین باورند که با ورود به بازار سرمایه می‌توانند در بازه زمانی کوتاه مدت بازده جمع کنند و بعد از آن از بازار خارج شوند.

وی افزود: بورس بازاری است که با هر میزان نقدینگی می‌توان به آن وارد شد همچنین این امکان وجود دارد که در مدت زمان  کوتاهی به بازار سرمایه ورود و خروج کرد، اما چون سرعت تغییرات در این بازار زیاد است در نهایت افراد نوسانگیر دچار ضرر و زیان می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه  تصریح کرد: نوسان گیری قسمتی از بازار سرمایه است، بنابراین به افراد نوسانگیر توصیه می‌شود که قسمتی از سرمایه خودشان را به این موضوع اختصاص دهند یعنی  با ۲۰ الی ۳۰ درصد از منابع خود اقدام به نوسانگیری کنند و برای سایر منابع دید بلند یا میان مدت داشته باشند.

وی ادامه داد: دو نکته مهم در هنگام سرمایه گذاری این است که افراد نباید با تمام دارایی خود اقدام به سرمایه گذاری در بورس کنند و سرمایه گذاران برای معامله و حتی نوسان گیری باید از منابع معتبر برای تصمیم گیری استفاده کنند.

به فعالان بازار سرمایه توصیه دید بلند مدت داریم

وکیلی در رابطه با بازده بورس نسبت به سایر بازارها گفت: باید به بازار سرمایه دید بلند مدت داشت، چون طبق آمار، بازده بازار سرمایه در ده سال گذشته از سایر بازار‌های موازی بالاتربوده، حتی در بعضی از مواقع اگر بازده بورس از سایر بازار‌های موازی بالاتر نبوده توانسته به اندازه همان بازار‌ بازده کسب کند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید