امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 50007 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – جدا از تغییرات شاخص ها، معاملات روز گذشته بازار سهام از دو جهت نسبت به معاملات روز شنبه تفاوت داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، دیروز بازار سهام نوسان محدودی داشت و به خصوص در شاخص کل، تغییرات خاصی مشاهده نشد. اما با این وجود از دو جهت می توان به معاملات روز گذشته امیدوار شد و چشم اندازی مثبت برای معاملات امروز ترسیم کرد.

نکته اول، رشد ارزش معاملات خرد بود که دوباره به بالای ۳۰۰۰ میلیارد تومان بازگشت. کم شدن ارزش معاملات خرد باعث نگرانی فعالان بازار سرمایه شده بود اما دیروز تحرکی مثبت رخ داد و ارزش معاملات خرد به بیش از۳۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

همین بالا رفتن ارزش معاملات خرد باعث می شود درجا زدن شاخص کل اصلا اهمیتی برای فعالان بازار نداشته باشد چراکه آن ها معتقدند با بالا رفتن ارزش معاملات خرد، شاخص ها هم رشد خواهند کرد.

نکته قابل توجه دیگر در معاملات روز گذشته، افزایش تعداد نمادهای مثبت بازار بود. با اینکه روز شنبه نمادهای منفی بازار بیشتر از نمادهای مثبت بودند اما در روز یکشنبه ماجرا برعکس شد و مثبت ها افزایش یافتند؛ تا جایی که تعداد آن ها از نمادهای منفی هم بیشتر شد.

تمایل بازار برای مثبت شدن

همین دو موضوع می تواند برای معاملات امروز بازار سهام، ایجاد امیدواری کند. البته دیروز از ساعت ۱۰ صبح به بعد، شیب شاخص ها نزولی بود و شاخص ها بخشی از رشد خود را عقب نشینی کردند. همین موضوع می تواند منجر به بازگشایی منفی شاخص ها در ابتدای معاملات امروز شود، اما این منفی بودن احتمالا چندان طول نخواهد کشید.

با توجه به معاملات روز گذشته بازار سهام می توان این طور برداشت کرد که بازار میل به مثبت شدن دارد. از طرفی مایه خشنودی فعالان بازار است که دیروز نمادهای گروه خودرو وضعیت خوبی داشتند چراکه این گروه معمولا در جریان های مثبت، لیدر بازار می شود و تمام صنایع دیگر را همراه با خود به سمت بالا می برد.

حقیقی ها همچنان محتاط هستند

البته قطع نشدن روند خروج پول حقیقی ها از بازار نشان می دهد آن ها حتی اگر وضعیت فعلی بازار را صعودی بدانند، این صعود را موقتی فرض می کنند چراکه حاضر نیستند سرمایه خود را در بورس نگه دارند و هر روز در حال نقد کردن سهام خود هستند.

دیروز هم حدود ۱۳۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد که در کنار شاخص قدرت خریداران حقیقی که عدد ۰.۹۴ را ثبت کرده، نشان می دهد همچنان خریداران حقیقی محتاطانه معامله می کنند.

با این حساب برای ابتدای معاملات امروز می توان بازگشایی متعادل شاخص ها را متصور بود و پس از آن احتمالا جریان تقاضا قدرت پیدا می کند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید