امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 41698 |
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۴۵ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت یک واحدی به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۸ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۳۸۸ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۲۱۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۶ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۹۷۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۶۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۳۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۱۶ واحد کاهش به رقم ۹۷۷ هزار و ۴۱۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۶۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۴ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شتران، خودرو، شپنا، شبندر و وتجارت با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، نوری و ونیکی تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۰ هزار و ۴۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیمرغ(سیمرغ) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای خشرق، وپست، شپارس و خنصیر بود. همچنین نماد معاملاتی کمنگنز(معادن‌منگنزایران‌ ) با ۴.۸۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غنوش، ونفت، تکشا و کلوند قرار گرفتند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید