امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 42594 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۳۵۹  واحدی معادل ۱.۱۴ درصد، به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۸۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۷۸۵  واحدی، به رقم ۳۲۸ هزار و ۴۹۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۵۸۹  واحدی، عدد ۳۳۹ هزار و ۱۰۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۴۳ واحدی به رقم ۲۱۱ هزار و ۹۴۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۵۷۰۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۸۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۱۰۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۵۱۹۲ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۳ هزار و ۳۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، شبندر، شستا، شپنا و شتران با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، کچاد، شیراز و پارس تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۸۲۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۱ هزار و ۹۵ نوبت معامله و به ارزش ۵۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خاهن(آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، غدام، شیراز و وتوسم بود. همچنین نماد معاملاتی کاما(باما ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، فرآور، خنصیر و خزامیا قرار گرفتند.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید