امروز: دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ربيع أول 1446 | 2024-09-16
کد خبر: 81053 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در معاملات روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران هزار و ۹۳۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲ هزار و ۵۸۰ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۸۳۳ واحدی در رقم ۶۳۵ هزار و […]

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در معاملات روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران هزار و ۹۳۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲ هزار و ۵۸۰ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۸۳۳ واحدی در رقم ۶۳۵ هزار و ۲۵۷ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس ۱۱ واحد افت کرد به رقم ۲۰ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۱۲۲ واحد به سطح ۱۰۹ هزار و ۴۴۵ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و  فرابورس

امروز نمادهای شپنا، خودرو و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای نوری، شستا و شپدیس از معدود نمادهای سبز بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، فزر و حسینا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و نمادهای شگویا، شاوان و نیان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شپنا بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز غشهداب، فرود و زبینا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۱ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان بود که ۴۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۲۲ ماه اخیر از مهر ۱۴۰۱ تاکنون است. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، ۴۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۰۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۶۶ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۵ درصدی به رقم هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان رسید.

030516

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید