امروز: پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 16 ربيع أول 1446 | 2024-09-19
کد خبر: 80166 |
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین- همایش بزرگ مدیران و روسای استان ها و شعب بیمه آسیا با محوریت اصلاح ترکیب پرتفوی با نگاه سودآوری، طی دو روز در بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش بانکداری نوین به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، این گردهمایی در نخستین روز برگزاری با حضور  استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، سید مجید پرپنچی مشاور وزیر و مدیر کل مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه‌آسیا و همچنین مدیران، روسای استانی و شعب این شرکت، آغاز شد.
بر اساس این گزارش، مسعود بادین نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در سخنرانی افتتاحیه همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، اظهار داشت: بیمه آسیا به عنوان گنجینه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، و به عنوان برند محبوب مردم ایران با توانمندی‌های مالی و فنی، کارشناسان خبره و شبکه فروش حرفه ای و وفادار، تاثیر بسزایی در موفقیت‌های صنعت بیمه کشور دارد و توانسته است برای هفتمین سال در بین یکصد شرکت برتر کشور جای گیرد و در صنعت بیمه رتبه نخست را کسب کند.
نایب رئیس هیئت مدیره بیمه آسیا در ادامه سخنان خود گزارشی اجمالی از روند فعالیت های شرکت از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ را ارائه داد و گفت: در این مدت، سرمایه شرکت در دو مرحله از ۲۳۰ میلیارد تومان به ۳۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در راستای گسترش خدمات به مردم در اقصی نقاط کشور، تعداد شعب از ۸۹ به ۱۰۳ و تعداد نمایندگان از ۳۸۳۶ به ۶۱۵۶ نفر رسید.
مدیرعامل بیمه آسیا گفت: سرانه نیروی انسانی و عملکرد فنی (تولید و خسارت) این شرکت در سال ۱۳۹۷ به عدد ۲۸۱۰۸ و در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۰۹۷۸۲ رسید.
مسعود بادین عملکرد سال ۱۴۰۲ بیمه آسیا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این سال روزانه ۶۳ میلیارد تومان خسارت به مردم پرداخت شد و طی این سال، بیش از ۲۹ همت تولید و ۱۸ همت خسارت پرداخت شد. همچنین تعداد بیمه نامه‌های صادره در این سال ۱۰.۶ درصد رشد داشته است که نسبت به رشد ۷.۴ درصدی صنعت بیمه، در راستای برنامه فروش بیمه نامه های خرد،در سطح کلان وضعیت قابل قبولی قرار دارد.
مدیرعامل بیمه آسیا اعلام کرد در راستای اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت و خروج از بیمه نامه های زیانده، سال گذشته در خصوص بیمه نامه های درمان اقدامات خوبی صورت پذیرفت و خروج چند بیمه گذار عمده از پرتفوی بیمه ای شرکت در راستای همین روند انجام شد. ضمنا با توجه به تجدید نظر در نحوه صدور بیمه نامه های شخص ثالث اتومبیل، سهم پرتفوی این رشته بیمه ای از کل پرتفوی بیمه آسیا ، ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرد که این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا می کند.
مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه به موضوع انجام اصلاح ساختار سازمانی در بیمه آسیا اشاره کرد و اظهار داشت: این اصلاح ساختاری در راستای افزایش سرعت کار و چالاک سازی فرایندهای عملیاتی و کاهش بروکراسی اداری انجام شده است.
بیمه آسیا با توجه به توانمندی های فنی و نیروی انسانی، باید پرچمدار صنعت بیمه باشد
استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز برگزاری همایش بزرگ مدیران بیمه آسیا، در سخنانی با ارزیابی مثبت از عملکرد بیمه آسیا به عنوان بزرگترین بیمه خصوصی کشور و اظهار رضایت از حضور در این همایش بزرگ، اظهار داشت: برگزاری اینگونه همایش ها آورده علمی و عملیاتی در پی دارد و امیدوارم این نتایج برای تداوم موفقیت‌های بیمه آسیا مثمر ثمر باشد .
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به تغییر شاخص‌ها در تعیین توانگری مالی شرکت‌های بیمه، بیان داشت: در حال طراحی رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه با شاخص‌های شبکه فروش، ارزیابان خسارت و …هستیم تا فضای انتخاب شرکت‌های بیمه برای مشتریان تسهیل شود.
استاد هاشمی در ادامه افزود، بیمه آسیا با قدمت طولانی، پورتفوی خوب، پشتوانه مالی و کارشناسان زبده و کارآمد می‌بایست پرچمدار صنعت بیمه کشور باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی با انتقاد از پذیرش پورتفوهای بزرگ توسط شرکت‌های کوچک اذعان داشت، در این فرایند و عدم توانایی شرکت‌های کوچک در انجام تعهدات بیمه‌ای، مشکلات بسیاری به وجود می‌آید و کل صنعت بیمه کشور متضرر می‌شود.
استاد هاشمی، همکاری با پلیس راهور در خصوص کروکی آنلاین، ایجاد بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری کشور، تصویب آئین نامه اینشورتک ها و ارائه طرح های جدید در نمایشگاه الکامپ را مهم‌ترین فعالیت های اخیر بیمه مرکزی عنوان کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان با اشاره به تقدیر و تشکربیمه مرکزی از بیمه آسیا در سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به عملکرد و ارائه خدمات شایسته بیمه‌ای بیمه آسیا و ایجاد آرامش برای مردم امیدواریم بیمه آسیا در سال آینده نیز حائز تقدیر و تشکر باشد.
گفتنی است بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ در پی بررسی بیمه مرکزی از عملکرد مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران بیمه آسیا، فعالیت این شرکت بر اساس گزارش کمیته ارزیابی نهاد ناظر، در رعایت مصوبات شورای عالی بیمه، مثبت و شایسته تشویق ارزیابی شد.
بر اساس این گزارش، دکتر استاد هاشمی در حاشیه این همایش، در جمع صمیمانه مدیران و روسای شعب بیمه آسیا حضور یافت و از نزدیک با آنان گفت و گو کرد و به پرسش های آنها پاسخ گفت.

بیمه آسیا نقش موثری در تثبیت سرمایه‌گذاری و رفع مخاطرات دارد
سید مجید پرپنجی، مشاور وزیر و مدیر کل مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در سخنانی در همایش بزرگ مدیران بیمه آسیا با اشاره به توانمندی‌ها و افتخارات شرکت بیمه آسیا و دارا بودن تیم مدیریتی منسجم و مدیرعامل پرتلاش، اظهار امیدواری کرد که موفقیت‌های بیمه آسیا تداوم داشته باشد.
مدیر مرکز کل حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی با ذکر وظایف اصلی این وزارتخانه و نقش موثر بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه در تحقق این وظایف گفت: شرکت‌های بیمه می‌توانند در تقویت حوزه سرمایه‌گذاری نقش موثر و کارآمدی را داشته باشند.
وی در ارتباط با موضوع پرداخت خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی بیمه آسیا به شرکت الکترواستیل در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت:  بیمه آسیا با ارائه پوشش بیمه‌ای مناسب و پرداخت به موقع خسارت، نقش موثری در تثبیت سرمایه‌گذاری و رفع مخاطرات داشت.
گفتنی است اشاره مدیرکل مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی، به وقوع آتش سوزی در کارخانجات لوازم خانگی الکترو استیل  مشهد در اوایل سال گذشته است که در پی وقوع این حادثه، بلافاصله ارزیابی خسارت ها با حضور کارشناسان و بازدید مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونین فنی انجام شد و در کمترین زمان ممکن، کل خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی این واحد بزرگ تولیدی پرداخت شد و این کارخانه فعالیت خود را از سر گرفت.
پرپنجی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر فعال شدن شرکت بیمه آسیا در مولدسازی و سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: صنعت بیمه می‌تواند با تبدیل دارایی‌های راکد به دارایی‌های مولد و ایجاد ارزش افزوده، به افزایش امنیت اقتصادی در کشور کمک کند.
مدیر کل مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی با تصریح اهمیت اساسی ارتباط با مشتری بیان داشت: کیفیت خدمت رسانی و ارتباط با مشتریان بطور حتم به سوددهی منتج می‌شود و بالتبع رضایت جامعه را در پی دارد که می‌تواند ارتباط جامعه با حکمرانی را بهبود بخشد.
پرپنجی در پایان، بهره وری در حوزه دیجیتال را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد که صنعت بیمه می‌تواند به رشد فضای دیجیتال در کشور کمک کرده و با ارتقای امنیت فناوری اطلاعات، از بروز چالش‌ها جلوگیری کند.
گفتنی است، در نخستین روز برگزاری همایش، شش کار گروه از جمله کارگروه‌ بیمه های زندگی و کارگروه بیمه های مسئولیت و درمان با مدیریت فرامرز خجیر عضو هیات مدیره و معاون فنی بیمه های اشخاص و مسئولیت، کارگروه بیمه های اتومبیل و کارگروه بیمه های آتش سوزی، باربری و مهندسی با مدیریت غلامرضا سرلک معاون فنی بیمه های اموال، کارگروه حقوقی و پشتیبانی با مدیریت سید مهدی صادقی عضو هیات مدیره و معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی و گارگروه مالی با مدیریت محمد افتخاری معاون مالی و اقتصادی با موضوع بررسی مسائل و چالش های پیش رو با حضور مدیران و روسای شعب برگزار شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید