امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 48735 |
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین  – مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با کمک ابزار صندوق املاک و مستغلات، امکان خرید و فروش ملک به نرخ روز نه‌تنها به صورت متری بلکه به صورت سانتی‌متری هم فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، محمد اسکندری در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات، اعلام کرد: توسعه ابزارها موضوع کلیدی است، هر چه امکان توسعه بازار مالی فراهم شود شاهد نقش آفرینی آن بازار در توسعه کشور خواهد شد.

وی گفت: اگر افراد بتوانند مسکن را از طریق این صندوق معامله کنند، دیگر از تورم ملک عقب نمی‌مانند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: وضعیت کنونی مسکن در کشور تحت تاثیر احتکار دارایی و ساختار املاک که در اختیار مشاوران املاک است به این شکل در آمده است

اسکندری بیان کرد: دنیا در حال حرکت به سمتی است که نه تنها یک ساختمان، بلکه یک دفتر اداری، فرودگاه، میدان نفتی و حتی بزرگراه هم می‌توانند تحت عنوان صندوق‌های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات(REITs) معامله شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام آغازی برای ورود یک ابزار جدید برای توسعه بازار سرمایه است، افزود: آمریکا در سال ۱۹۶۰ یعنی ۶۰ سال پیش این صندوق را در بازار سهام خودش راه‌اندازی کرد و وارد بازار “ریت” شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه صندوق املاک و مستغلات امکان معامله بر روی املاک ساخته شده را فراهم کرده است، بیان کرد: امیدواریم به‌زودی صندوق‌هایی برای پیش‌فروش زمین و مسکن نیز ایجاد شود و وزارت راه و شهرسازی هم از این ابزار استفاده حداکثری کند.

اسکندری با بیان اینکه در سال‌های گذشته در خصوص بورس املاک در ایران بحث‌هایی مطرح شده بود، گفت: از طریق ابزار صندوق املاک و مستغلات، امکان خرید و فروش ملک به نرخ روز نه‌تنها به صورت متری، بلکه به صورت سانتی‌متری نیز فراهم خواهد شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید