امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 49151 |
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۲۵ آبان ماه، نسبت به هفته منتهی به ۱۸ آبان کاهشی شد. همچنین شاخص هم وزن طی هفته یاد شده افزایش ۰.۹۸ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۲۵ آبان ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۲۷.۴۷ درصد کاهش، از ۳۲۷ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال به ۲۳۷ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۵۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم در هفته گذشته به ۳۴ میلیارد و ۳۴۱ میلیون سهم رسید که کاهش ۳۴.۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یادشده، همه بازارهای بورس تهران نسبت به هفته گذشته وضعیت نزولی داشتند.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۳۱.۲۶ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۹۹ هزار و ۹۱ میلیارد ریال به ۶۸ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۱۸ آبان ماه ۲۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون سهم بود به ۱۴ هزار و ۴۴۸ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و کاهش ۳۱.۶۹ درصدی را به ثبت رساند.

فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

روند حرکت ارزش معاملات بازار دوم سهام در این هفته همانند با بازار اول سهام بود؛ به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۲۵ آبان نسبت به هفته گذشته خود با کاهش ۳۱.۷۸ درصدی از ۸۰ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال به ۵۴ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با کاهش ۴۱.۸۹ درصدی از ۲۲ میلیارد و ۵۰۲ میلیون سهم به ۱۳ میلیارد و ۷۶ میلیون سهم رسید.

فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۳۰ درصدی از ۱۷ هزار و ۱۳ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۱ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۲۵ آبان هفته رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۱۹ میلیون برگه به ۱۳.۳۰ میلیون برگه رسید که افت ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۸ آبان ماه ۲ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۲۵ آبان به یک هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال رسید و افت ۲۴.۷۶ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با کاهش ۲۴.۱۸ درصد، از ۱۴ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۱۰.۶۲ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۲۵ آبان ماه رسید.

فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۲۵ آبان ماه در مقایسه با هفته پیش، روندی کاهشی داشتند. ارزش معاملات این بازار از ۱۲۸ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال در هفته قبل به ۱۰۰ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و افت ۲۱.۵۹ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افت ۲۱.۰۶ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۸ میلیارد و ۶۰۵ میلیون یونیت به ۶ میلیارد و ۷۹۲ میلیون یونیت رسید.

فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

شاخص کل ثابت ماند

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۲۵ آبان نسبت به هفته گذشته خود افت ۰.۰۶ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحد به یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحد کاهش یافت که افت ۷۸۳ واحدی را نشان می دهد.

همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۲۵ آبان هفته نسبت به هفته قبل افزایش داشت و با ۰.۹۸ درصد افزایش از ۳۹۷ هزار و ۵۶۸ واحد به ۴۰۱ هزار و ۴۶۷ واحد رسید و ۳ هزار و ۸۹۸ واحد افزایش یافت.

فراز و فرود شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید