امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 50321 |
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – ورود به موقع صندوق تثبیت بازار سرمایه به معاملات بازار سهام، از ادامه دار شدن افت بورس جلوگیری کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در شرایطی که بازار سهام در انتظار یک روز منفی بود، صندوق تثبیت بازار سرمایه با خریدهای خود اجازه نداد بازار افت کند. البته ماهیت این صندوق همین است و باید در شرایطی که ترس نا به جا وارد بازار می شود، اقدام به حمایت از بازار کند که دیروز چنین اتفاقی رخ داد.بازار سهام طی دو سال گذشته برخلاف وضعیت سایر بازارها، نزولی بوده و سقوطی ترسناک داشته است. به همین دلیل است که با کوچک ترین افت، سرمایه گذاران از ترس گیر افتادن در یک روند نزولی جدید، سریعا سهام خود را می فروشند.این بار هم بازار در آستانه چنین اتفاقی بود که فعلا جلوی آن گرفته شده است. البته باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می دهد و فعلا برای قضاوت در این مورد زود است. اما مثبت شدن بازار در روز گذشته، اتفاقی بود که اگر رخ نمی داد، ترس سرمایه گذاران بیشتر از قبل می شد و به این راحتی نمی شد آن را خنثی کرد.

کاهش شدت خروج پول

بازار دیروز رشد خاصی نداشت، اما مثبت شدن شاخص ها این امید را به فعالان بازار برگرداند که بورس می تواند به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

به همین دلیل بود که خروج پول به شدت کم شد و در شرایطی که روز شنبه ۴۰۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج شده بود، دیروز تنها ۳۰ میلیارد تومان خروج پول اتفاق افتاد.

جالب اینکه شاخص قدرت خریداران حقیقی هم دیروز بهبود یافت و به عدد ۱ رسید. ثبت این عدد در شرایطی بود که روز شنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد ۰.۹ را ثبت کرده بود.

ارزش معاملات کم شد

البته اتفاق منفی معاملات روز گذشته این بود که ارزش معاملات خرد دوباره کاهش یافت. در شرایطی که چهارشنبه هفته گذشته ارزش معاملات خرد به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان رسیده بود، شنبه ارزش معاملات تا سطح ۳۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و دیروز هم با یک کاهش مجدد، به رقم ۳۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

با توجه به معاملات روز گذشته، برای ابتدای معاملات امروز می توان رشد جزئی شاخص ها را متصور بود. اما این رشد درصورتی ادامه دار می شود که ارزش معاملات خرد بهبود یابد و خریداران با قدرت بیشتری وارد بازار شوند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید