امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 50957 |
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

پس از روند نزولی بورس در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر، شاخص‌های بازار برای دومین ماه متوالی رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در آذر ماه بازدهی ماهانه بورس برای دومین ماه متوالی مثبت شد اما روند خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام تداوم داشت به طوری که در ۱۷ روز از ۲۲ روز معاملاتی آذر ماه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود.

بدین ترتیب پس از روند نزولی  بورس  در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر، شاخص‌های بازار برای دومین ماه متوالی رشد کرد. 

در خرداد ماه شاخص افت ۲.۵ درصدی پیدا کرد. در تیرماه شاخص ۴.۴ درصد ریزش کرد و در مرداد نیز ۳.۲ درصد پائین آمد. در شهریور شاخص ۴.۹ درصد سقوط کرد و در مهر ماه نیز ۳.۴ درصد افت کرد.

اما در آبان ماه شاخص ۷.۶ درصد رشد کرد. در ۲۲ روز کاری آذر ماه نیز  شاخص کل  در مجموع روند صعودی پیدا کرد و در پایان ماه بالاتر از سطح ماه گذشته قرار گرفت.

 

 

بورس

بازدهی ماهانه بازار سهام

با ایستادن شاخص بورس در سطح یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد  بازدهی بورس در آذر ماه به مثبت ۶.۲ درصد رسید. شاخص ۱۴ روز صعودی را پشت سر گذاشت و در ۸ روز نزول کرد. شاخص کل در مجموع ۸۷ هزار و ۱۴۱ واحد رشد کرد.

شاخص کل هم وزن نیز در آخرین روز کاری آذر نسبت به آخرین روز معاملاتی آبان ماه ۴۱ هزار و ۱۸۱ واحد بالاتر ایستاد. بنابراین  شاخص هم وزن  رشد ۱۰ درصدی را در آبان پشت سر گذاشت.

خروج پول حقیقی

در ۲۲ روز معاملاتی آذر ماه در ۱۷ روز شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در آذر ماه ۹۵۷ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۴۳ میلیارد تومان  پول حقیقی  از  بازار سهام  خارج شده است که نسبت به خروج روزانه ۲۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی در آبان ماه کاهش ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش میانگین ماهانه ارزش معاملات

مجموع ارزش معاملات کل بازار سهام در آبان ماه ۸۸۴ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان بود. میانگین روزانه  ارزش معاملات  کل ۴۰ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان است که نسبت به ماه پیشین رشد ۱۱ درصدی داشته است.  

رشد میانگین ماهانه ارزش معاملات خرد

در ماه اخیر مجموع ارزش معاملات خرد بورس ۸۹ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان بود. همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد ۴ هزار و ۷۹ میلیارد تومان است که نسبت به آبان ماه رشد ۱۵ درصدی داشته است.

میانگین ارزش عرضه و تقاضا

میانگین ارزش صف‌های فروش در معاملات روزانه بورس تهران در آذر ماه ۱۸۳ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه پیشین ۳ درصد کاهش یافته است.

میانگین ارزش صف‌های خرید در معاملات روزانه  بورس تهران  در آبان ماه ۲۶۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۹۹ میلیارد تومانی مهر ماه افزایش ۳۵ درصدی داشته است. به طور کلی در ماه اخیر میانگین روزانه صف‌های خرید ۸۵ میلیارد تومان بیشتر از میانگین روزانه صف‌های فروش بود، به عبارت دیگر به طور میانگین معاملات روزانه بازار با مازاد تقاضای ۸۵ میلیارد تومانی همراه بوده است.

 


 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید