امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 60145 |
تاریخ انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

          به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، دیروز هم بورس مثل چندین روز گذشته وضعیت خوبی نداشت. شاخص کل و شاخص هم وزن افت حدود ۳ درصدی داشتند که البته ناگفته پیداست بسیاری از نمادها کاهش قیمت ۵ الی ۷ درصدی را تجربه کرده اند. همچنین شاخص کل پس از […]

 

 
 
 

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، دیروز هم بورس مثل چندین روز گذشته وضعیت خوبی نداشت. شاخص کل و شاخص هم وزن افت حدود ۳ درصدی داشتند که البته ناگفته پیداست بسیاری از نمادها کاهش قیمت ۵ الی ۷ درصدی را تجربه کرده اند.

همچنین شاخص کل پس از مدت ها از کانال ۲ میلیون واحد خارج شد و همین موضوع ترس موجود در بازار را افزایش داد. طبیعی است که در چنین شرایطی سرمایه گذاران حقیقی پول جدید وارد بازار نکنند و دست به خریدهای بزرگ نزنند.

 

اما حقوقی ها در روز گذشته بسیار فعال بودند و نتیجه آن، انتقال مالکیت ۱۱۲۰ میلیارد تومان سهام از حقیقی به حقوقی بود. این موضوع را اصطلاحا خروج پول حقیقی ها از بازار می دانند که البته برخی از تحلیلگران با نوع نام گذاری آن موافق نیستند.

اتفاق مثبت معاملات روز گذشته

در هر صورت چیزی که دیروز اتفاق افتاد این بود که حقوقی ها مجددا میزان قابل توجهی سهام از حقیقی ها خریدند. معمولا هم روندهای صعودی در شرایطی آغاز می شود که حقوقی ها سهام زیادی از حقیقی ها خریده اند و البته باید یادآور شد که روندهای نزولی هم در شرایطی آغاز می شوند که حقیقی ها سهام زیادی از حقوقی ها خرید کرده اند.

حالا بازار از این نظر شرایط آغاز یک روند صعودی را دارد اما این تنها یکی از چندین و چند شرط صعودی شدن بازار است که به تنهایی نمی تواند ملاک قرار بگیرد.

 
 

 

اتفاق مثبتی که دیروز رخ داد این بود که در دقایق پایانی معاملات، بسیاری از نمادهای بزرگ و مورد توجه بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند و حرکتی محدود در جهت صعودی داشتند.

صندوق های اهرمی را رصد کنید

این موضوع منجر به مثبت شدن صندوق های اهرمی بازار شد. این صندوق ها معمولا به دلیل خاصیت اهرمی که دارند، در ابتدای بازارهای صعودی با بیش واکنشی مواجه می شوند. بنابراین اگر در معاملات امروز و فردا شاهد معاملات پرحجم این صندوق ها در بالای مثبت ۷-۸ درصد باشیم می توان امیدوار بود که روند بازار احتمالا تغییر خواهد کرد.

با این حال همچنان فرضیه قوی، ادامه افت یا درجا زدن بازار است. روند نزولی اخیر بسیار قوی بوده و بازار برای اینکه تغییر جهت در مسیر صعودی داشته باشد، باید با معاملاتی پرحجم و مثبت، قیمت های چند روز گذشته را پس بگیرد.

با توجه به شرایط معاملات روز گذشته، برای امروز می توان بازاری متعادل را پیش بینی کرد که احتمالا شاخص ها بالاخره مثبت خواهند شد. البته احتمال اینکه بازار رشدی قابل توجه را هم ثبت کند وجود دارد که وقوع چنین رخدادی، مشروط به حمایت سنگین حقوقی ها است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید