امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 60463 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – معاملات روز گذشته بورس نشان داد هیجانی که اخیرا در بازار سهام ایجاد شده بود فروکش کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، دیروز بورس تهران مثبت بود و شاخص کل آن حدود یک درصد رشد کرد. این رشد گرچه خیلی بزرگ نبود، اما امیدواری هایی در بازار سهام ایجاد کرد.

حالا با در نظر گرفتن رشد روز گذشته، تحلیلگران امیدوارند که بازار چند روز دیگر به روند صعودی ادامه دهد تا بتوان امیدوار شد که روند نزولی بازار به پایان رسیده است.

با توجه به شتاب زیادی که بازار در جهت نزولی داشته، اینکه چند روز هم نمادها رو به بالا معامله شوند اتفاق عجیبی نیست. تا ابتدای همین هفته، بسیاری از نمادها اصلاح های بیش از ۳۰-۴۰ درصد داشتند که حالا اگر بخشی از این اصلاح هم جبران شود، خیلی طبیعی است.

شرط آغاز روند صعودی

اما فعالان بازار بیش از همه چیز دنبال این هستند که بدانند آیا روند اصلاحی به پایان رسیده یا نه. شرط اول برای اینکه بدانیم روند نزولی به پایان رسیده این است که شاخص کل ابتدا از ۲.۱ میلیون واحد عبور کند و پس از آن هم از مقاومت ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار واحد بگذرد.

در این صورت می توان گفت که روند نزولی به پایان رسیده و بازار وارد یک فاز صعودی جدید شده است. با توجه به وضعیت فعلی بازار سهام و ابهاماتی که همچنان درخصوص وضعیت سودآوری شرکت ها وجود دارد، تحلیلگران توصیه می کنند که سرمایه گذاران، خریدهای جدید خود را پس از عبور از این دو محدوده مقاومتی انجام دهند تا ریسک ضرر را کاهش دهند.

دیروز ارزش معاملات خرد به ۳۸۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بیشتر بود. گرچه هنوز تعداد قابل توجهی از نمادها بابت برگزاری مجامع متوقف هستند، اما با این حال می توان گفت که ارزش معاملات خرد، در حدی نیست که بتواند ورود به روند صعودی را تقویت کند.

نیاز به رشد ارزش معاملات

دیروز سرمایه گذاران حقیقی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان پول هم به بازار تزریق کردند که رقم بزرگی نیست، اما از آنجا که منجر به قطع روند خروج پول شده است، می توان آن را اتفاق مثبتی دانست.

شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز دیروز به عدد ۱ رسید که نشان از افزایش قدرت خریداران حقیقی در مقایسه با روزهای گذشته دارد.

با توجه به وضعیت معاملات روز گذشته، برای امروز می توان بازاری مثبت را پیش بینی کرد که رشد شاخص درصورتی که ارزش معاملات بالا برود، با شیب تند اتفاق می افتد. اما بدون بالا رفتن ارزش معاملات، بعید است که رشد شاخص ها خیلی بزرگ باشد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید