امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 60659 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

   به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –سه‌شنبه ۱۰ مرداد- به روند  بازار سهام  در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه  شاخص کل بورس  ۶ هزار و ۲۴۷ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۹۱۴ واحد رسید. شاخص […]

 
 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –سه‌شنبه ۱۰ مرداد- به روند  بازار سهام  در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه  شاخص کل بورس  ۶ هزار و ۲۴۷ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۹۱۴ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و ۷۷۶ واحد بالا آمد و در رقم ۶۹۹ هزار و ۱۶۱ واحد ایستاد.  شاخص کل  فرابورس ۵۸ واحد رشد کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۲۰ واحد رسید.  شاخص هم وزن  فرابورس نیز افزایش ۵۱۰ واحدی داشت و به سطح ۱۲۷ هزار و ۲۵۷ واحد رسید. 

 

در پایان معاملات ‌روز دو‌شنبه، ۳۸۰ نماد رشد قیمت و ۲۸۸ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۵۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت سیمان خزر (سخزر)، شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) و شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا)، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) و شرکت سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان (والماس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وپخش (شرکت دارو پخش)، کالا (شرکت بورس کالای ایران) و تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه  فارس  (غفارس) و شرکت عطرین نخ قم (نطرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۶۴ نماد صف خرید داشتند و ۶۵ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۳۱ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۷ درصدی به ۲۸۱  میلیارد تومان رسید. 

 

 

 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار پس از سه روز رشد کردند. شاخص کل بورس ۰.۳۲ درصد رشد کرد و شاخص هم وزن ۰.۲۵ درصد صعود کرد. 

دیروز  ارزش معاملات  خرد با افت ۲۶ درصدی به ۴ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد اما همچنان در سطح پایینی قرار دارد. 

بدین ترتیب شاخص با جلوداری تاپیکو، رمپنا، فولاد، شتران، کگل، وبملت و  شپنا  رشد کرد. تعداد نمادهای سبز بازار نیز بیشتر بود و ۵۷ درصد کل بازار را تشکیل داد. 

همچنین روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و ۲۷۶ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. دیروز نمادهای وبملت، پی پاد، گلدیرا، خساپا، فولاد، فملی، وآیند، خزامیا، کپشیر، تکیمیا، بپاس، وپاسار، ملت و فارس بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند. در مقابل نمادهای غمایه، دعبید، قشهد، خودرو، وپترو، البرز و شپنا بیشترین ورود را ثبت کردند. 

بدین ترتیب شاخص پس از سه روز، اندکی رشد کرد تا فعلا در مدار نوسان حول خط ۲ میلیون واحدی باقی بماند. دیروز تقاضا بهبود پیدا کرد و خروج پول نیز کاهش یافت، روندی که موجب خوشبینی برخی از ناظران شده است. 

پیش بینی بورس

 

 

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید