امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 61041 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ |
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،  بر اساس آمار شاخص تولید صنعتی بر پایه سال ۱۴۰۰رشد سه ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۲ به ۵٫۴ درصد رسیده است که نشان از ادامه روند نزولی این نرخ رشد از بهمن سال گذشته داشته است. مثبت شدن رشد تولید صنعت فلزات اساسی در تیر ماه (بعد از […]

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،  بر اساس آمار شاخص تولید صنعتی بر پایه سال ۱۴۰۰رشد سه ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۲ به ۵٫۴ درصد رسیده است که نشان از ادامه روند نزولی این نرخ رشد از بهمن سال گذشته داشته است. مثبت شدن رشد تولید صنعت فلزات اساسی در تیر ماه (بعد از رشد منفی ۱۲ ماهه منتهی به تیر) و منفی شدن رشد تولید صنعت خودروسازی در این ماه (بعد از رشد‌های مثبت قابل ملاحظه در دوره‌های اخیر) مهم‌ترین تحولات رشد صنایع در تیرماه بوده است.

انتشار گزارش ماهانه تولید صنعتی شرکت‌های بورسی  تیر ۱۴۰۲

 

همچنین در ماه‌های اخیر موجودی انبار صنایع نیز افزایش داشته است، که می‌تواند نشان از تضعیف تقاضای محصولات صنعتی و محرک کاهش رشد تولید صنعتی در دوره‌های آتی باشد. در این راستا ارزش واقعی فروش صادراتی شرکت‌های بورسی نیز در سه ماهه منتهی به تیرماه ۱۵٫۶ نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

انتشار گزارش ماهانه تولید صنعتی شرکت‌های بورسی  تیر ۱۴۰۲

 

انتشار گزارش ماهانه تولید صنعتی شرکت‌های بورسی  تیر ۱۴۰۲

 

 

رشد شاخص قیمت بخش صنعت با اطلاعات شرکت‌های بورسی در تیر ماه نیز روند نزولی ماه‌های قبلی را ادامه داد و به زیر ۳۰ درصد رسید. در بین صنایع، صنعت دارویی با ۶۳٫۲ درصد و صنعت منسوجات با ۵۷٫۲ درصد بیشترین رشد قیمت‌ها را در این ماه داشته‌اند.

 

 

انتشار گزارش ماهانه تولید صنعتی شرکت‌های بورسی  تیر ۱۴۰۲

 

بررسی سودآوری شرکت‌های بورسی در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که ارزش اسمی سود خالص شرکت‌های بورسی در این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل تقریبا ثابت بوده است، ولی تعداد شرکت‌های زیان‌ده کاهش داشته است. در بین صنایع نیز ارزش اسمی سود خالص صنایع خودروسازی، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی در این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داشته است و بیشترین رشد در سود اسمی در این دوره مربوط به صنعت دارویی بوده است.

 

انتشار گزارش ماهانه تولید صنعتی شرکت‌های بورسی  تیر ۱۴۰۲

 

برای دریافت گزارش کامل اینجا را کلیک کنید.

 

  

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید