امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 61071 |
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – رامین ربیعی گفت: براساس بررسی‌ها برآورد می‌شود تا ۱۰ سال آینده به سبب تنوع ابزارهای مالی، بخش قابل توجهی از درآمد افراد در بازار سرمایه تزریق شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، رامین ربیعی مدیرعامل گروه مالی فیروزه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در خصوص سابقه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در ایران، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در کشور سابقه به نسبت جوانی دارد، حدود ۱۵ سال پیش این مسئله کار خود را با ابزارهای مالی صندوق آغاز کرد.

او افزود: از سال ۹۹ به بعد با اقبال گسترده سرمایه‌گذاران از بازار سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با تنوع و رشد مواجه شدند.

مدیرعامل گروه مالی فیروزه در خصوص تجارب سایر کشورها در حوزه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، بیان کرد: بحث سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه سایر کشورها سبقه طولانی‌تری دارد، طی دو دهه اخیر با به وجود آمدن صندوق‌های ETF شاخصی، اقبال عمومی سرمایه‌گذاران از صندوق‌های غیرقابل معامله مانند صدور ابطالی به صندوق‌های ETF (قابل معامله) رفته و رشد سریع‌تری داشتند.

ربیعی تاکید کرد: اقبال عمومی سرمایه‌گذاران از صندوق‌های با active management به سمت صندوق‌های ETF (قابل معامله) passive که مدیریت دائم نمی‌شوند و فقط از شاخص‌های مختلف پیروی می‌کنند رفته‌. این شاخص‌ها می‌تواند شاخص کل، شاخص‌های صنعت خاص یا شاخص بخش‌های خاص یک صنعت باشد یعنی تعداد شاخص‌ها زیاد شده و صندوق‌هایی که فقط شاخص‌ها را دنبال می‌کند؛ زیرا از نظر هزینه، ارزان‌تر هستند و هم تجربه جهانی ثابت کرده که هفتاد درصد صندوق‌های active نمی‌توانند شاخص‌ها را شکست بدهند، درنتیجه مردم خود شاخص‌ها را خریداری کردند.

او افزود: میانگین مشارکت سرمایه‌گذاری غیر مستقیم از طریق صندوق‌ها و ابزارهای مالی در بازار سرمایه کشورهای در حال توسعه، حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد است؛ در حالی که در کشور ما این رقم به حدود ۲۰ درصد می‌رسد.

مدیرعامل گروه مالی فیروزه در خصوص مهم‌ترین مسئولیت سازمان‌ها و نهادهای مالی در حوزه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، گفت: سازمان بورس به عنوان یک رگولاتور و همچنین نهادهای مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند با استفاده از نوآوری، تنوع ابزارها و صندوق‌ها را به منظور بهره‌مندی تمام سهامداران افزایش دهند.

ربیعی در پایان گفت: براساس بررسی‌ها، برآورد می‌شود تا ۱۰ سال آینده به سبب تنوع ابزارهای مالی بخش قابل توجهی از درآمد افراد در بازار سرمایه تزریق شود.

لازم به ذکر است که مدیرعامل گروه مالی فیروزه، هفته گذشته در نشست خبری اعلام کرد که ظرف چند روز آینده، صندوق اهرمی فیروزه به بازار سرمایه معرفی می‌شود و گروه مالی فیروزه نیز در آینده‌ای نزدیک، بورسی خواهد شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید