امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 61144 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ |
ارسال به دوستان
پ

 بانکداری نوین-  روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت شد و ۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در معاملات روز دوشنبه بیست و سوم مرداد ۱۴۰۲، شاخص کل  بورس تهران  ۹ هزار و ۱۲۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و ۹۹۷ هزار و ۴۵ واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش ۴ هزار و ۵۴۱ واحدی در رقم ۶۹۶ هزار و ۳۲۴ واحدی ایستاد. 

شاخص کل   فرابورس  نیز با رشد ۱۱۱ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۸۶۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش هزار و ۷۴ واحد به سطح ۱۲۶ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.

ورود  پول حقیقی  به بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت شد و ۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

 

 

ورود 10 میلیارد تومان سرمایه به بورس امروز
 

امروز نماد فن افزار بیشترین ورود را داشت که ارزش آن ۸۴ میلیارد تومان بود. پس از فن افزار، نمادهای شپنا، شدوص و ورنا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج  پول حقیقی   به نمادهای وبملت، عالیس و شیران اختصاص داشت.

 

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای فملی، شپنا،  شبندر  و  خودرو  نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل کاوه،  حکشتی  و ومعادن از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا،  صبا  و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، خدیزل و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شهر بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز فن‌افزار، نیان و عالیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به ۶ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۷۳ میلیارد تومان بود که ۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۶ ماه اخیر است.

بورس

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد فن افزار بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن ۱۸۰ میلیارد تومان بود. 

پس از فن افزار، وبهمن بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد سرچشمه و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات دوشنبه، ۶۰ نماد صف خرید داشتند و ۶۵ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۰۵ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۷ درصدی به ۲۸۳ میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید