امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 68013 |
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – بنابر اعلام رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، موضوع «بررسی وضعیت دو ناشر بزرگ صنعت خودرو در بازار سرمایه» در جلسه اخیر شورای عالی بورس مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح برخی از دستورات جلسه سه‌شنبه گذشته شورای عالی بورس، اظهار داشت: پس از ارائه گزارش وضعیت بازار، جزئیات پذیره‌نویسی موفق شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس بعنوان بزرگترین پذیره‌نویسی از محل صرف سهام در بازار فرابورس به اعضای شورا گزارش شد.

عشقی، همچنین عنوان کرد: یکی دیگر از دستورات مهم جلسه شورا، موضوع گزارش وضعیت و عملکرد شرکت‌های خودروساز بزرگ در بازار اصلی بورس تهران بود که شرکت بورس نیز گزارش کارشناسی خود در این خصوص را ارائه کرد.
وی افزود: با توجه به مشکلات و چالش‌های موجود در این صنعت که بعضا مزمن شده است، اعضای شورا متفقاً بر انجام یکسری اقدامات اصلاحی عاجل برای برون رفت از این وضعیت تاکید و مقرر شد در جلسات آتی شورای عالی بورس، با وزیر صنعت، معدن و تجارت مباحث کارشناسی تکمیلی مطرح و تصمیم مربوطه اتخاذ شود که مسلما نیازمند همراهی و انجام برخی از اقدامات از سوی وزارت متبوع است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه تاکید کرد: در کنار موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اصلاح ساختار مالکیتی این دو خودروساز و بازنگری در نظام تصدی‌گری دولت در آنها، لزوم واگذاری سهام تودلی، خروج از سرمایه‌گذاری‌های غیرمرتبط و همچنین افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای عالی بورس بود.

وی همچنین تصریح کرد: در ادامه جلسه، ضمن تاکید همه اعضاء بر اهمیت موضوع سهام عدالت، اقدامات انجام شده به منظور تسریع در برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با پیشتازی دو استان زنجان و خراسان شمالی براساس مصوبه قبلی شورا برای اعضاء تشریح شد که امید می‌رود مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه دوم بهمن ماه شاهد برگزاری این دو مجمع باشیم.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید