امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 68150 |
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین -فرآیند مولدسازی املاک مازاد دولت از مسیر بورس کالای ایران، امروز با معامله ۴ ملک سازمان خصوصی سازی واقع در بابل آغاز شد و همه اطلاعات و داده‌های فروش املاک دولتی به صورت شفاف و لحظه‌ای در دسترس عموم قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، از بورس کالا، از ۶ عرضه املاک سازمان خصوصی که امروز در تالار املاک و مستغلات بورس کالا عرضه شده بود ۴ واحد آپارتمانی مورد معامله قرار گرفت که همگی این املاک در استان مازندران شهرستان بابل واقع شده‌اند.

آپارتمان‌های عرضه شده در روز جاری مسکونی بوده و همگی دارای مساحت عرصه ۱۷ هزار و ۵۵۸ متر مربع و اعیان ۱۴۴.۵ مترمربع بودند. از ۴ آپارتمان به فروش رفته، معامله یک ملک با رقابت خریداران مواجه شد و همین رقابت بر جذابیت‌های امروز تالار املاک و مستغلات افزود. به این ترتیب ملک با پلاک ثبتی ۶۱/۲۷۱۶ با رقابت ۱۵.۲۹ درصدی یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان فروخته شد و سه آپارتمان دیگر با قیمت پایه معامله شدند.

طبق آمار معاملات، ملک با پلاک ثبتی ۵۸/۲۷۱۶ با قیمت پایه یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان معامله شد و دو ملک دیگر با پلاک‌های ثبتی ۶۲/۲۷۱۶ و ۶۳/۲۷۱۶ با قیمت پایه یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان فروخته شدند.

بر اساس مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، این اقدام با هدف کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره وری اموال مازاد دولتی صورت می‌گیرد. در همین راستا ۲۰ تیر ماه سال جاری از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت در بورس کالای ایران رونمایی شد تا فرآیند عرضه املاک مازاد دولتی در شفاف‌ترین شیوه ممکن و قابل نظارت و رصد برای همه مردم عملیاتی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در آیین راه اندازی این تالار، از شناسایی ۱۳۰۰ ملک در دستگاه‌های دولتی به عنوان ملک مازاد خبر داد و مهم ترین هدف و خروجی مولدسازی را افزایش اعتماد اجتماعی مردم و افزایش شفافیت عنوان کرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید