امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 68165 |
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

کابانکداری نوین _ رشناس حوزه رمز ارز تصریح کرد:‌ برخی از تحلیل‌گران ارز دیجیتال معتقد هستند که بیت کوین در حال گذر از دوره بی‌ثباتی است و موفق خواهد شد تا رکورد تاریخی خود را تکرار کند. حتی در برخی از منابع که به پیش بینی بازار ارز دیجیتال می‌پردازند قیمت بیت کوین در سال […]

کابانکداری نوین _ رشناس حوزه رمز ارز تصریح کرد:‌ برخی از تحلیل‌گران ارز دیجیتال معتقد هستند که بیت کوین در حال گذر از دوره بی‌ثباتی است و موفق خواهد شد تا رکورد تاریخی خود را تکرار کند. حتی در برخی از منابع که به پیش بینی بازار ارز دیجیتال می‌پردازند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰، یک میلیون دلار تخمین زده شده است.

سید مهداد خاتمی، کارشناس رمز ارز اظهار کرد:‌ بخش عمده‌‌ای از نوسان قیمت بیت‌ کوین حاصل از درک‌های گوناگونی است که از ارزش ذاتیِ این رمز ارز وجود دارد.

وی با اشاره به مفهوم ذخیره ارزش و یا شیوه‌ای برای انتقال ارزش، اظهار کرد: ذخیره‌ ارزش، خاصیتی است که می‌توان ارزشمندی این سرمایه را براساس کاربردی بودن آن در آینده پیش بینی کرد. بنابراین ذخیره ارزش را می‌توان حفظ یا با کالا و خدماتی در آینده مبادله کرد.

کارشناس حوزه رمز ارز عنوان کرد:‌ در این روش انتقال ارزش به معنای هر شیء یا مفهومی است که برای انتقال اموال در شکل سرمایه از یک فرد به فرد دیگر به کار می‌رود. در حال حاضر، ناپایداری قیمت بیتکوین باعث شده است ذخیره ارزش مفهوم نسبتاً مبهمی داشته باشد، اما تقریباً انتقال ارزش بی‌دردسری را برای آن تضمین می‌کند.

در نتیجه می‌بینیم که بر اساس رخدادهای خبری ارزش بیت‌کوین می‌تواند همانند ارزهای فیات تغییر کند.

خطرات مالکان بزرگ ارز

خاتمی تصریح کرد:‌همچنین نوسان قیمت بیت‌ کوین تا حد زیادی به خاطر مالکان بزرگ از کلِ موجودی در گردش این ارز است. معلوم نیست سرمایه‌گذاران بیت‌کوین با داراییِ حدودِ ۱۰ هزار دلار، چه طور می‌توانند پولی چنین هنگفتی را بدون جابه‌جاییِ جدیِ بازار، به پول فیات تبدیل کنند. در حقیقت، اینکه چه طور پولی به این اندازه را می‌شود در یک دوره‌ زمانی کوتاه تبدیل کرد، مشخص نیست چون بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال حتی برای برداشت مبالغ خیلی کم‌تر از این حد، محدودیت‌های ۲۴‌ ساعته اعمال می‌کنند.

وی درباره آینده بیت‌کوین اظهار کرد:‌ بنده شخصا معتقد به پیش‌بینی کوتاه مدت نیستم و بر اساس تغییرات و گذشته  بازار و اقبال عمومی ۶ ساله آینده را بر اساس گذاشته تخمین زده می‌شود.قیمت این رمزارز در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین رقم رسید و قیمت ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار را به عنوان یک رکورد در تاریخ خود ثبت کرد.

خاتمی ادامه داد: سال ۲۰۲۲، برای بیت کوین سال چندان خوشایندی نبود. زیرا قیمت آن برخلاف پیش‌ بینی‌ها روندی نزولی به خود گرفت و رکود بیش از ۶۰ درصدی را تجربه کرد که سرمایه‌گذاران بیت کوین را بسیار نگران کرده بود.

کارشناس حوزه رمز ارزها عنوان کرد: این روند نزولی در سال ۲۰۲۳ تغییر مسیر داد و تغییرات مثبتی روی تحرکات قیمتی بیت کوین به وجود آمد.

با وجود انتشار اخبار مثبت پیرامون بیت کوین در اواخر سال ۲۰۲۳، بیت کوین رشد خوبی را تجربه کرده است. وی ادامه داد: علاوه‌براین برخی از تحلیل‌گران ارز دیجیتال معتقد هستند که بیت کوین در حال گذر از دوره بی‌ثباتی است و موفق خواهد شد تا رکورد تاریخی خود را تکرار کند.

حتی در برخی از منابع که به پیش بینی بازار ارز دیجیتال می‌پردازند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰، یک میلیون دلار تخمین زده شده است

.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید