امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 68224 |
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از تجربیات موفق بازار سرمایه در سال‌های اخیر، عرضه شرکت پروژه‌ها در بازار و تامین مالی این شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،‌صادق قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در خصوص مزایای توسعه شرکت پروژه‌ها بیان کرد: یکی از تجربیات موفق بازار سرمایه در سال‌های اخیر، عرضه شرکت پروژه‌ها در بازار و تامین مالی این شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه بوده است.
وی افزود: هلدینگ‌های زیادی وجود دارند که پروژه محور بوده و طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای متعددی دارند و برای تامین مالی و تکمیل این پروژه‌ها، نیاز به نقدینگی دارند و با تجمیع سرمایه‌های خرد مردم از طریق بازار سرمایه، می‌توان به تامین مالی این پروژه‌ها کمک کرد.

جذابیت عرضه شرکت پروژه‌ها

قاسمی ضمن تاکید بر جذابیت عرضه شرکت‌ پروژه‌ها در بازار سرمایه، گفت: سرمایه‌گذاران هم از عرضه شرکت پروژه‌ها در بازار سرمایه استقبال کرده به طوری‌که پذیره‌نویسی شرکت پروژه‌ای که پیش از این صورت گرفت، با التفات سرمایه‌گذاران مواجه شد. به نظر می‌رسد شرکت پروژه‌های دیگری هم در راه بازار سرمایه هستند تا هم به این روش تامین مالی برای اجرای پروژه‌ها صورت بگیرد و هم سرمایه‌گذاران از بازدهی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا منتفع شوند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نکته قوت شرکت پروژه‌ها این است که بعد از مرحله پذیره‌نویسی و عرضه در بازار سرمایه، سهام این شرکت‌ها متناسب با وضعیت پروژه‌ها و ارزش دارایی‌ها مورد داد و ستد قرار می‌گیرد و نقدشوندگی دارند.

سرمایه‌گذاری بلندمدت نیازمند ثبات اقتصادی و پیش‌بینی‌پذیری

عضو هیئت مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در رابطه با راهکارهای ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری بلندمدت بر شرکت پروژه‌ها اظهار کرد: به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران شناخت قابل قبولی از شرکت پروژه‌ها پیدا کرده‌اند و شرکت پروژه‌های فعال در بازار سرمایه با توجه به حضور بازارگردان و نقدشوندگی سهام به راحتی مورد معامله قرار می‌گیرند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. البته ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سرمایه بالاخص در مورد شرکت پروژه‌ها در مرحله اول نیازمند ثبات اقتصادی است که در یک سال اخیر، متغیرهای کلان اقتصادی مثل نرخ ارز، ثبات نسبی بیشتری داشته‌اند و قطعاً هرچه این ثبات افزایش پیدا کند، سرمایه‌گذاران هم با آرامش خاطر بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس خواهند کرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید