امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 68663 |
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ |
ارسال به دوستان
پ

 بانکداری نوین – بورس تهران در معاملات روز یکشنبه شاهد پیشروی نمادهای سبک و ورود پول حقیقی به این نمادها بود. معاملات سهام امروز با حمایت بالا از شاخص هم‌وزن مواجه است.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های‌ بازار سهام برای سومین روز متوالی رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۹ بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل هزار و ۲۰۵ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۷ هزار و ۱۲۲ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۱۶۶ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و ۶۷۶ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

 

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، شرکت واسپاری ملت (ولملت) و شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو)، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و شرکت تولید و صادرات ریشمک (رنیک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وملی (شرکت صنعتی ملی)، ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) و ثنوسا (شرکت نوسازی و ساختمان تهران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان)، شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) و شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

 

 

 

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۹۸ نماد صف خرید داشتند و ۳۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳ درصدی به ۲۳۸ میلیارد تومان رسید.

 

پیش بینی بورس دوشنبه

دیروز بورس تهران از ابتدا روند صعودی پیدا کرد، در میانه معاملات روند صعودی متوقف شد و در نهایت در ۲۰ دقیقه پایانی بار دیگر شاخص رشد کرد.

شاخص در نهایت تنها هزار و ۲۰۵ واحد رشد کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۲۸ هزار واحد بالا رفت. اما وضعیت نمادهای کوچک و متوسط بازار بهتر بود. ۶۷ درصد نمادهای سبزپوش بودند و شاخص هم وزن ۷ هزار و ۱۲۲ واحد معادل ۰.۹۷ درصد رشد کرد.

دیروز نمادهای سدشت، ثشاهد و شپدیس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای شستا، شپنا، کگل و فملی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با رشد ۲۲ درصدی به ۴ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان رسید.

 

 

روز یکشنبه پس از ۱۱ روز متوالی سرمایه حقیقی به بورس وارد شد که رقم آن ۲۹ میلیارد تومان بود. در ۱۱ روز معاملاتی اخیر بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

دیروز نمادهای ثاخت، مفاخر، شیراز، واتی، خزامیا، وآذر، حفاری، ثبهساز، پسهند و کالا بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. در سوی دیگر، نمادهای شستا، فصبا، فملی، وکغدیر، فولاد، پارسان، بوعلی، وبملت، فزر، فارس، خودرو، شپنا، ذوب و خساپا بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

بنابراین نمادهای کوچک و متوسط بیشتر با ورود پول مواجه بودند و سهم بیشتری از بخش سبزرنگ بازار سهام داشتند. در نتیجه می‌توان گفت وضعیت کلی بازار مثبت است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید