امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 68801 |
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تامین مالی در بازار سرمایه در مقایسه با سایر روش‌های سنتی همچون دریافت تسهیلات از بانک‌ها به دلیل تسریع برخی موانع همچون وثایق از سرعت عمل بالاتری برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، حسن رضایی پور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در رابطه با مزیت تامین مالی شرکت‌های بورسی و غیر بورسی از طریق بازار سرمایه، اظهار کرد: بازار سرمایه در مقایسه با بانک‌ها به سبب وجود ابزارهایی چون پذیرش شرکت‌ها، انتشار اوراق (صکوک، سلف موازی و…) از پتانسیل بیشتری در بحث تامین مالی برخوردار است.

وی افزود: تامین مالی در بازار سرمایه در مقایسه با سایر روش‌های سنتی همچون دریافت تسهیلات از بانک‌ها به سبب آسان‌سازی برخی موانع همچون وثایق از سرعت عمل بالاتری برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به رصد اوراق و بررسی گزارش‌های منتشره در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانند نسبت به انجام فرآیند تامین مالی اقدام کنند.

رضایی پور تصریح کرد: نرخ تامین مالی از طریق بازار سرمایه نرخ رقابتی و شناور بوده، همچنین ملاحظات شرعی نیز در عقود اسلامی (مشارکت، اجاره و …) برای سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر نیز لحاظ شده‌ است.

ابزارهای تامین مالی

وی در رابطه با انواع ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه، گفت: در حال‌حاضر ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته، به نحوی که در این باره می‌توان به فروش اوراق تبعی، آپشن‌ها، اوراق سلف موازی، اوراق شرکتی، اوراق صکوک و غیره اشاره کرد.

مدیر عامل کارگزاری سهم آشنا در پایان با بیان این که با توجه به جایگاه نظارتی‌ سازمان بورس و اوراق بهادار، اطلاع‌رسانی‌های مناسبی به واسطه مصاحبه‌ها در خصوص ابزارهای تامین مالی انجام شده، افزود: علت اصلی بهره نگرفتن برخی ناشران از این ابزارها را می‌توان به سبب نبود اطلاع رسانی متولیان صنایع، آگاهی پایین و شناخت ناکافی آن‌ها دانست به همین منظور انتظار می‌رود وزارتخانه‌ها و انجمن‌ها به منظور بهره‌مندی تولیدکنندگان از این ابزارها با سازمان بورس و اوراق بهادار همکاری کنند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید