امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 78525 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ |
ارسال به دوستان
پ

  بانکداری نوین _ طرح پژوهشی «بررسی محصولات بیمه مستمری ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه در کشورهای منتخب و ویژگی‌های فنی آن ها و ارائه پیشنهاد برای ایران» توسط گروه پژوهشی بیمه های اشخاص پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش بانکداری نوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، این طرح پژوهشی در هفت فصل شامل «کلیات طرح»، «مبانی نظری و پیشینه تحقیق»، «بررسی انواع بیمه‌های مستمری و ویژگی‌های فنی آن در کشورهای هند، انگلستان و آمریکا»، «محصولات بیمه مستمری ارائه شده در شرکت‌های بیمه کشور» و «جمع‌بندی و ارائه پیشنهاد» توسط محبوبه اعلائی عضو هیات علمی پژوهشکده بیمه و با همکاری مجتبی عابد مدیر بیمه های درمان شرکت بیمه دی و دانشجوی دکتری بیم سنجی و زهرا ماجدی کارشناس ریسک هلدینگ مالی کاریزما تهیه و تنظیم شده است.
هدف از انجام این طرح پژوهشی، مطالعه و بررسی محصولات ارائه شده بیمه مستمری در کشورهای هند، انگلستان و آمریکا در راستای اصلاح محصولات ارائه شده در شرکت‌های بیمه و همچنین کمک به طراحی محصولات جدید بیمه ای است. آشنایی با انواع محصولات بیمه مستمری به شرکتهای بیمه کمک خواهد کرد تا علاوه بر تامین نیازهای بیمهگذاران و مشتریان، نقش به سزایی در افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی در کشور داشته باشند.
در این راستا در طرح پژوهشی«بررسی محصولات بیمه مستمری ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه در کشورهای منتخب و ویژگی‌های فنی آن ها و ارائه پیشنهاد برای ایران»، به منظور بررسی انواع محصولات مستمری ارائه شده در کشورهای منتخب، در کنار بررسی قوانین و مقررات منتشر شده توسط نهاد ناظر، محصولات بیمه مستمری ارائه شده توسط شرکتهای بیمه‌ای در این کشورها و ویژگی‌های فنی آن‌ها شامل دوره انباشت، هزینه اداری /نگهداشت، کارمزد، مزایای تضمین شده، امکان برداشت، حداقل نرخ بهره تضمینی، نرخ بهره اولیه، نرخ بهره تمدید بیمه‌نامه، محدوده سنی برای صدور بیمه نامه، حداقل حق‌بیمه، هزینه بازخرید، مالیات، انواع معافیت‌ها، منافع فوت، الزامات سرمایهگذاری بیمه‌گران برای بیمههای مستمری نیز مورد مطالعه قرار گرفته است.
همچنین عملکرد مالی و فروش شرکت‌های پیشرو در کشورهای منتخب بررسی گردیده است. پس از آن نیز، با بررسی محصولات بیمه مستمری ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه در ایران، به ارائه پیشنهاد جهت اصلاح محصولات ارائه شده و یا ارائه محصولات جدید بیمهای بر اساس نتایج طرح پرداخته شده است.
بر اساس یافته‌های این پژوهش، تورم بالا، عدم فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی مناسب، ترجیح مردم به داشتن نقدینگی بیشتر از طریق خرید ابزارهای سرمایه جایگزین با قابلیت نقد شوندگی بالا، نبودنظام بهینه‌سازی مالیاتی برای محصولات مستمری و نگاه پس‌اندازی به بیمه‌های مستمری و زندگی از جمله دلایل عدم خرید بیمه نامه‌های زندگی و بیم نامه های مستمری شناسایی شده است. یافته‌های این پژوهش همچنین نشان می‌دهد اندازه بازار در کشورهایی که بیمه مستمری به صورت داوطلبانه خریداری می‌شود پایین است و توسعه نظام بازنشستگی هر کشور بنا به شرایط آن صورت می‌پذیرد.
بر این اساس، لحاظ انعطاف پذیری بیشتر در ارائه محصولات بیمه مستمری سنتی، ارائه محصول بیمه مستمری افزایش یافته در کشور، تنوع بخشی به محصولات بیمه مستمری و ارائه تعریف دقیق آن، ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در ارائه محصولات و مدیریت ریسک محصولات مستمری پیشنهاد می‌گردد.
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت متن کامل طرح پژوهشی «بررسی محصولات بیمه مستمری ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه در کشورهای منتخب و ویژگی‌های فنی آن ها و ارائه پیشنهاد برای ایران» می‌توانند به بخش پژوهش تارنمای پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4944/Articles/view/16040/1635/ مراجعه فرمایند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید