امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 78924 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین _ ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو منابع بلوکه شده کشور در کره جنوبی به حساب شش بانک ایرانی دیگر در دو بانک قطری الدخان و الاهلی واریز شد.

به گزارش بانکداری نوین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی از واریز ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو منابع بلوکه شده کشور در کره جنوبی به حساب بانک کشاورزی و ۵ بانک ایرانی دیگر در دو بانک قطری الدخان و الاهلی خبرداد و گفت: دسترسی به منابع ارزی در چند کشور دیگر هم در حال انجام است.
فرزین در خصوص واریز منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی گفت: در تاریخ ۱۹ مردادماه سال جاری تمام منابع غیرقابل دسترس ایران در کره جنوبی که در حساب های “وونی” دو بانک “ووری” و” ای بی کی” و شعبه سئول بانک ملت در کره جنوبی نگهداری می شد به حساب بانک مرکزی سوییس برای تبدیل به یورو منتقل شد.
وی افزود: در طی این مدت شش بانک ایرانی کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر در دو بانک قطری “الدخان” و “الاهلی” حساب افتتاح کردند.
فرزین با بیان اینکه طبق توافقات به عمل آمده تمام پرداخت ها توسط کارگزاران بین المللی بانک های قطری و همچنین سوئیفت انجام خواهد شد تصرح کرد: در روز گذشته نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که حساب شش بانک ایرانی فعال شده است و امروز معادل ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب شش بانک ایرانی در دوبانک قطری” الدخان” و “الاهلی”واریز شده است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: تمام منابع حاصله ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده خواهد شد.
فرزین خاطرنشان کرد: شکایت ایران از کره جنوبی به دلیل عدم دسترسی به وجوه مذکور و کاهش ارزش “وون” به منظور دریافت خسارت در حال پیگیری است و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.
وی در خاتمه یادآور شد: دسترسی به منابع ارزی ایران در چند کشور دیگر در حال انجام است که با تحقق قطعی، نتایج آن اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید