امروز: سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 شوال 1445 | 2024-04-30
کد خبر: 79195 |
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷ |
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در رابطه با نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی»، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بازار سرمایه توانسته بسترسازی مناسبی را در راستای تحقق شعار ۱۴۰۳ فراهم آورد، به همین دلیل مسئولان می‌بایست […]

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در رابطه با نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی»، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بازار سرمایه توانسته بسترسازی مناسبی را در راستای تحقق شعار ۱۴۰۳ فراهم آورد، به همین دلیل مسئولان می‌بایست به منظور اجرای راهبردهای شعار سال از ظرفیت‌های بازار سهام بهره گیرند.

وی افزود: بازار سرمایه می‌تواند جهش تولید با بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی را با توجه به زیرساخت‌هایی که از پیش فراهم شده محقق کند، به نحوی که در این رابطه می‌توان به عرضه‌های اولیه به منظور(کسب وجوه در راستای تامین مالی پروژه‌ها، افزایش سرمایه و توسعه طرح های عمرانی) اشاره کرد.

کنترل ریسک‌پذیری‌های متفاوت با توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری

اشتیاقی در ادامه گفت: اکنون انواع ابزارها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با میزان ریسک‌پذیری های متنوع در بازار سرمایه وجود دارد که آن‌ها می‌توانند به طرق های متفاوت زمینه‌های سرمایه‌گذاری جدید را فراهم آورند.

مدیر عامل سابق کارگزاری بانک آینده با بیان این که با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌توان رشد و جهش تولید را فراهم آورد، گفت: مردم با توجه به تزریق منابع خود به صندوق‌ها به صورت مستقیم در این طرح ها مشارکت دارند.

وی افزود: بسترهایی که از قبل در بازار سرمایه فراهم شده، شفافیت و تسهیل‌گری هایی را در این بازار وجود آورده به نحوی که در حال‌ حاضر افراد با هر میزان دارایی می‌توانند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

اشتیاقی خاطر نشان کرد: بازار سرمایه از پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه تولید نهفته برخوردار است و در صورت اراده مسئولان این بازار می‌تواند مسیر مناسبی برای جهش تولید باشد.

وی در پاسخ به این سوال که قوه مقننه و مجریه به همراه وزارت اقتصاد و سازمان‌ بورس و اوراق بهادار چگونه می‌توانند زمینه‌ساز تحقق شعار سال ۱۴۰۳ باشند، گفت: باید بازدهی بازار سرمایه جذاب‌تر از سود سپرده بانکی، طلا، دلار، مسکن شود در همین راستا سیاست‌های تشویقی بلند مدت در حوزه‌های(حامل‌های انرژی، معافیت‌های مالیاتی، عوارص صادراتی و…) این بازار مالی باید افزایش یابد.

افزایش سیاست‌های تشویقی امری مهم در حوزه سرمایه‌گذاری

اشتیاقی افزود: با سیاست‌های تثبیتی نباید واردات را نسبت به تولیدجذاب‌تر کنیم بلکه باید اجازه دهیم تولیدکنندگان با شرایط موجود دچار قیمت‌گذاری نشوند.

مدیر عامل سابق کارگزاری بانک آینده گفت: طی سال‌های اخیر مسئله قیمت‌گذاری دستوری موجب رنجش تولیدکنندگان بوده و اصولا سیاست‌گذاری‌ها به سود واردکنندگان تمام شده و مزیت‌های رقابتی را از تولیدکنندگان داخلی گرفته است.

وی در پایان گفت: با توجه دولت به اقتصاد آزاد، بهره‌گیری از بخش خصوصی، تثبیت سیاست‌های تشویقی، رفع قیمت‌گذاری دستوری، جلوگیری از سرکوب نرخ ارز، مدیریت نرخ سپرده‌ها شاهد جذابیت بازار سرمایه و تزریق نقدینگی مردمی به سمت این بازار و گسترش طرح‌های توسعه‌ای خواهیم بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید