امروز: شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 21 محرم 1446 | 2024-07-27
کد خبر: 79599 |
تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین-
نظارت مستقیم، کلیدواژه‌ای مهم که صندوق تامین خسارت‌های بدنی در دوران مدیریت مهدی قمصریان برای خود تعریف کرده است. ماحصل این هدف‌‌گذاری ۳۱ سفر استانی مدیران ارشد صندوق تامین ‌خسارت‌های بدنی در مدت ۱۷ ماه با هدف نظارت میدانی بر عملکرد شعب و توسعه ارتباطات و تعاملات کشوری است. 

به گزارش بانکداری نوین ، نظارت مستقیم، کلیدواژه‌ای مهم که صندوق تامین خسارت‌های بدنی در دوران مدیریت مهدی قمصریان برای خود تعریف کرده است. ماحصل این هدف‌‌گذاری ۳۱ سفر استانی مدیران ارشد صندوق تامین ‌خسارت‌های بدنی در مدت ۱۷ ماه با هدف نظارت میدانی بر عملکرد شعب و توسعه ارتباطات و تعاملات کشوری است.

در واقع اگر بخواهیم مهم‌ترین عملکرد صندوق تامین خسارت‌های بدنی در دو سال گذشته را مرور کنیم شاید بتوان به جرات ادعا کرد که در هیچ دوره‌ای از مدیریت ۴ مدیر گذشته صندوق تامین، چنین رویکردی دیده نشده است.
به واقع برای نخستین بار در تاریخ صندوق تامین خسارت‌های بدنی است که-پس از استقلال آن به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل- مدیرعامل صندوق و مدیران ارشد این نهاد به منظور ارزیابی عملکرد صندوق تأمین در اجرای تعهدات و اختیارات تفویض‌شده و آسیب‌شناسی و حل مسائل شعب صندوق، طی ۱۷ ماه از تمامی ۳۱ شعبه صندوق در کشور بازدید کردند؛ رویکردی که حتی در میان مدیران شرکت‌های بیمه نیز سابقه نداشته است.
به گفته روابط عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی این سفرها که به منظور توسعه ارتباطات و تعاملات سطح استانی انجام گرفته است، تعداد ۲۶۴ جلسه به همراه داشته که شامل ۲۶ دیدار با روسای کل دادگستری، ۴۶ دیدار با مقامات پلیس راه و راهور ناجا، ۲۴ دیدار با مقامات انتظامی، ۲۳دیدار با مقامات اقتصادی استان‌ها، ۲۶دیدار مردمی، ۲۳دیدار با خانواده معزز شهدای مدافع حرم، ۲۶ دیدار مقامات استانداری، ۵۱ دیدار با مقامات قضایی دادگستری، ۹ دیدار مقامات پزشکی قانونی و… بوده. در واقع به طور میانگین ۹ دیدار و جلسه در هر سفر؛ ماموریت‌هایی فشرده که در قالب یک تا دو روز انجام گرفتند و ابزاری شدند برای ابراز وجود صندوق تامین خسارت های بدنی در حمایت از پیکره صنعت بیمه و ساختن پل‌های تعامل با نهادهایی که می‌توانند با یک هم‌افزایی جمعی بازوی تسهیلگری باشند برای رفع چالش‌های بزرگ صنعت بیمه.
تفویض اختیار تام به شعب 
کلیدواژه دوم تعریف‌شده در دوران مهدی قمصریان را می‌توان تمرکز زدایی تعریف کرد چرا که طی دو سال گذشته صندوق تامین خسارت‌های بدنی به منظور جلوگیری از اطاله فرآیند رسیدگی، تسهیل در فرآیندهای تشکیل و پرداخت خسارت زیاندیدگان و ایفای به موقع تعهدات قانونی صندوق، اختیاراتی در خصوص رسیدگی و پرداخت خسارت به برخی شعب صندوق مبتنی بر ارزیابی و شاخص‌های تعیین‌شده تفویض کرده است.
از سوی دیگر همزمان ابزارهای نظارتی و کنترلی در ستاد به منظور عملکرد بهینه و استاندارد شعب ایجاد و مستقر شد.
به سبب همین رویکرد مدیریت مبتنی بر شاخص‌ها و استانداردسازی انجام‌شده در فرآیندها در سال های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، تفویض اختیار به ۱۲ شعبه انجام شد، به طوری که به گزارش روابط عمومی صندق تامین تاکنون ۵۰ درصد از پرونده‌های صندوق با اختیارات کامل در تشکیل و رسیدگی به تعهدات از سوی شعب منتخب را دارا هستند که این امر موجب کاهش چشمگیر زمان رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید