امروز: شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 21 محرم 1446 | 2024-07-27
کد خبر: 80026 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، حمزه قوچی‌فرد، کارشناس بازارسرمایه در خصوص اثر ۴ تصمیم بورسی ستاد اقتصادی دولت بر بازارسرمایه به مدار اقتصادی گفت: چهار اقدامی که احسان خاندوزی از آن صحبت کرد، مسلماً به خروج بازارسرمایه از رکود منجر می‌شود و از این به بعد شاهد رشد بازارسهام خواهیم بود. شاهد بودیم […]

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، حمزه قوچی‌فرد، کارشناس بازارسرمایه در خصوص اثر ۴ تصمیم بورسی ستاد اقتصادی دولت بر بازارسرمایه به مدار اقتصادی گفت: چهار اقدامی که احسان خاندوزی از آن صحبت کرد، مسلماً به خروج بازارسرمایه از رکود منجر می‌شود و از این به بعد شاهد رشد بازارسهام خواهیم بود. شاهد بودیم که پس از اعلام این خبر، طی دو روز متوالی، شاخص‌کل بورس روند صعودی را طی کرد.

قوچی‌فرد تصریح کرد: یکی از مواردی که چند هفته بازارسهام به آن واکنش منفی نشان داد، بحث بند س تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ بود. در این مورد رئیس سازمان برنامه و بودجه به شورای نگهبان اعلام کرد که دولت بار مالی آن را پذیرفته است. بازارسهام به این اقدام واکنش مثبت نشان داد، به طوری که شاخص روز چهارشنبه با سرعت بیشتری به رشد خود ادامه داد.

این تحلیلگر بازارهای مالی با بیان اینکه این چهار اقدام در رشد بازارسهام بسیار موثر است، افزود: پیش‌بینی‌پذیری نرخ خوراک پتروشیمی‌ها یکی دیگر از موضوعات مهم بورس است. دولت نباید هر ساله به فکر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باشد و نباید به یک‌باره نرخ سوخت و نرخ خوراک را اعلام کند، بلکه باید برای آن فرمول مشخصی ارائه کند و سال‌ها، پای فرمولی که مشخص کرده بماند. همچنین دولت باید فرمولی برای محاسبه برق و آب و گاز صنایع پیش‌بینی کند.

او افزود: یکی از موضوعات مهم دیگر سرمایه‌گذاری بورسی، نرخ سود بدون ریسک است. دولت برای مدیریت نرخ سود دستور داده که بانک‌ها از نرخ سود مصوب عبور نکنند، در غیر این صورت مدیران بانک‌ها از سمت خود برکنار خواهند شد. این اقدام خوب است اما اقدام بهتر این است که نرخ سود بانکی را کاهش دهیم.

قوچی‌فرد در پایان به محدودیت دامنه‌نوسان نیز اشاره و تاکید کرد: کاهش محدوده دامنه نوسان طی دو هفته گذشته اقدام خوب سازمان بورس بود. این اقدام کاملاً به موقع و صحیح اجرا شد، ضمن این که با این اقدام جلوی هیجان کوتاه‌مدت گرفته شد، اما به نظر می‌رسد دیگر نیازی به تداوم محدودیت دامنه‌نوسان دو درصدی نباشد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید