امروز: جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 17 ربيع أول 1446 | 2024-09-20
کد خبر: 80972 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در معاملات روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران هزار و ۲۲۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۴ هزار و ۳۸۲ واحد رسید.  شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۹۵۲ واحدی در رقم ۶۳۶ هزار و […]

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در معاملات روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران هزار و ۲۲۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۴ هزار و ۳۸۲ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۹۵۲ واحدی در رقم ۶۳۶ هزار و ۸۰ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس ۲۲ واحد افت کرد به رقم ۲۰ هزار و ۷۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۱۷۴ واحد به سطح ۱۰۹ هزار و ۵۶۸ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای شپنا، تاپیکو و خودرو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای نوری، فولاد و شپدیس از معدود نمادهای سبز بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای فزر، خاور و فغدیر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و نمادهای نیان، شاوان و فصبا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز فرود، سلیم و شاروم بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۴ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۶ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان بود که ۸۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، ۶۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۱۲ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۵۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۶ درصدی به رقم هزار و ۵۰ میلیارد تومان رسید.

photo_2024-08-05_13-16-21

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید