امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 68251 |
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – بورس تهران روز یکشنبه با افزایش تراز شاخص‌ هم‌وزن در کنار رشد شاخص کل و افزایش ارزش معاملات خرد مواجه بود. خروج پول از سهام در معاملات روز یکشنبه نیز به نسبت روز شنبه کمتر شد و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت تداوم داشت.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،  بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد رشد تراز شاخص کل هم‌وزن و افزایش تراز شاخص کل بود. بازار سهام پس از مثبت شدن روند جریان پول حقیقی در روز چهارشنبه بار دیگر با خروج جریان پول حقیقی مواجه است اما شدت خروج جریان پول از موقعیت‌های سهامی کاسته شده است. بازار سهام روز یکشنبه تداوم انتظارات افزایشی در موقعیت‌های سرمایه‌گذاری ریسکی مانند بازار سهام و بازارهای موازی را با خروج پول حقیقی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت به تصویر کشید.

روز یکشنبه، شاخص‌های سهامی فرابورس ایران مشابه روند شاخص‌ کل و هم‌وزن بورس تهران، تماماً سبز پوش بودند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به ۲۷ صدم درصد بود و رشد تراز کمتر شاخص هم‌وزن را نشان می‌داد؛ در بازار فرابورس ایران با رقم ۲۳ صدم درصدی نشان از رشد بیشتر شاخص کل داشت. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار اول فرابورس با ۱۴ صدم درصد رشد به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار دوم فرابورس با ۱.۲۸ درصد رشد تراز تعلق گرفت.

 

در بین شاخص صنایع نیز صنعت استخراج کانه‌های فلزی با ۳۴.۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت انبوه‌سازی با ۳۰.۹ میلیارد تومان و صنعت سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۵.۴ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۶۷ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با ۴۱.۷ میلیارد تومان و صنعت بیمه با ۲۰.۸ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی ۳۰ روز اخیر

ارزش معاملات خرد بازار سهام و روند ورود و خروج جریان پول حقیقی به سهام مدتی است که نشان از چرخش روند معاملات سهامی دارد. در روز‌های گذشته شاهد افزایش تراز ارزش معاملات خرد تا سطح ۶ همتی بودیم و از شدت خروج جریان پول حقیقی کاسته شده است. از سوی دیگر خروج سنگین پول حقیقی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت سیگنال‌های حمایتی به شاخص کل می‌دهد.

ارزش صف‌های خرید و فروش سهام نیز که در هفته قبل به سمت صفوف خرید سنگینی می‌کرد؛ در روز‌های گذشته نیز تداوم روند داشته است. دیروز ارزش صف‌های خرید با ۹۷ درصد رشد به نسبت روز شنبه به سطح ۴۱۵ میلیارد تومانی رسید و ارزش صف‌های فروش با ۲۹ درصد افت تا ۷۵ میلیارد تومان ریزش داشت.

 
 

 

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از ۲۴.۷ میلیون تومان روز شنبه تا ۲۶.۲ میلیون تومان رشد داشت. یکشنبه سرانه فروش هر کد حقیقی افزایش داشت و از ۲۴ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت خریداران حقیقی سنگینی می‌کند و به شدت این شکاف افزوده شده است.

پیش بینی بورس دوشنبه

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز دوشنبه در تداوم روند صعودی شاخص‌ها در معاملات روز یکشنبه آغاز خواهد شد. بازار سهام همچنان با افزایش ریسک سیاسی که به رشد ریسک سیستماتیک منجر شده مواجه است و تحلیل‌گران بازار سهام در انتظار صورت‌های مالی نه ماهه ساله شرکت‌ها هستند. بورس تهران در حال حاضر با سیگنال‌های مثبت و منفی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌توان سطح ۲ میلیون ۲۰۰ هزار واحدی را یک سیگنال مقاومتی مهم برای معاملات امروز سهام در نظر گرفت.

 

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۵ تا ۷ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح ۲۵ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۳ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید