امروز: دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ربيع أول 1446 | 2024-09-16
کد خبر: 81479 |
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۴ |
ارسال به دوستان
پ

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین  ، گلناز شانه‌بند، مدیر ارشد تامین‌مالی گروه مالی فیروزه در خصوص روند فعلی بازارسرمایه به مدار اقتصادی گفت: مهمترین موضوع تغییر دولت و برنامه‌های تیم جدید اقتصادی است و این روزها سرمایه‌گذاران منتظر و در حال بررسی بازارها هستند. در اصل آنچه که به سرمایه‌گذاری جهت می‌دهد سیاست‌های کلان […]

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین  ، گلناز شانه‌بند، مدیر ارشد تامین‌مالی گروه مالی فیروزه در خصوص روند فعلی بازارسرمایه به مدار اقتصادی گفت: مهمترین موضوع تغییر دولت و برنامه‌های تیم جدید اقتصادی است و این روزها سرمایه‌گذاران منتظر و در حال بررسی بازارها هستند. در اصل آنچه که به سرمایه‌گذاری جهت می‌دهد سیاست‌های کلان دولت است و این سیاست‌ها مشخص می‌کند که کدام بازار بیشتر از سایر بازارها توان رشد دارد.

مدیر ارشد تامین‌مالی گروه مالی فیروزه با اشاره به این که دولت و مدیران اقتصادی تاکید زیادی بر حمایت از بازارسرمایه دارند، گفت: این موضوع می‌تواند از نظر بنیادی به رشد بازار کمک کند. در کل فعالان بورسی از کابینه دولت چهاردهم انتظار تحول بازارسرمایه را دارند و امیدوار هستند تا شرایط بازار تغییر کند.

او با بیان اینکه شرایط بی‌تحرکی بازارسرمایه همواره در مقاطع مختلف زمانی تکرار شده، افزود: در مقاطع زمانی کوتاه، تحلیل بازارها متفاوت می‌شود؛ با توجه به سیاست‌های اقتصادی و تحولات جهانی و تغییرات قیمت کامودیتی‌ها، پتانسیل رشد بازارها تغییر می‌کند و به عنوان نمونه ممکن است که در کوتاه مدت بازار طلا بیشترین پتانسیل رشد را داشته باشد اما تمام تحلیل‌های گذشته نشان داده بازارسرمایه در بازه‌های بلندمدت همیشه بیشترین بازدهی را ایجاد کرده است.

گلناز شانه‌بند، همچنین به عوامل موثر بر بازارسرمایه اشاره کرد و گفت: فاصله ارز نیمایی با نرخ ارز بازار آزاد کاهش یافته و این موضوع اثر مهمی بر آینده بازارسرمایه دارد. زمانی که این فاصله کم می‌شود، روند فروش و درآمد شرکت‌های صادرات محور مانند شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی افزایشی می‌شود.

شانه‌بند با اشاره به این که یکی از عوامل مثبت دیگر موثر بر بازارسرمایه کاهش نرخ سود بانکی و نرخ بازدهی اوراق اخزا است، گفت: یکی از مسائل شرکت‌های فعال در بازارسرمایه نرخ تامین‌مالی است. در برخی مواقع نرخ تمام شده تامین‌مالی شرکت‌های بورسی به ۴۰ درصد هم رسید و این در حالی است که در سال گذشته شرکت‌ها با نرخی کمتر از ۳۰ درصد تامین‌مالی انجام دادند. خوشبختانه، سازمان بورس و بانک‌مرکزی تلاش کردند نرخ سود بدون ریسک و هزینه تامین‌مالی را اصلاح کنند. اگر سازمان بورس موفق شود نرخ تامین‌مالی شرکت‌ها را بیش از این کاهش دهد، رشد اقتصادی و رشد بازارسرمایه حتمی خواهد بود.

مدیر ارشد تامین‌مالی گروه مالی فیروزه در پاسخ به این سوال که استراتژی مناسب سرمایه‌گذاری بورسی در شرایط فعلی چیست؟ گفت: بهترین اقدام برای افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک تشکیل پرتفویی از سهام مختلف، صندوق‌ها و سایر بازارهای دارایی است و در این شرایط است که سرمایه‌گذار می‌تواند نسبت ریسک و بازدهی را مدیریت کند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید