امروز: جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 17 ربيع أول 1446 | 2024-09-20
کد خبر: 82244 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – بورس تهران روز سه‌شنبه با افزایش تراز شاخص کل و رشد تراز شاخص کل هم‌وزن به کار خود پایان داد. ارزش معاملات خرد دیروز افزایش ۳۶ درصدی داشت و شاهد ورود جریان پول حقیقی به بازار سهام بودیم. بورس تهران در ۹ روز معاملاتی قبل از سه‌شنبه در سطح ۳ همتی ارزش معاملات خرد قرار داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، بازار سهام در روند روز معاملاتی گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل هم‌وزن در کنار رشد تراز شاخص کل بورس تهران بود. معاملات سهام روز سه‌شنبه با واکنش مثبت معامله‌گران نسبت به صحبت‌های وزیر اقتصاد دولت چهاردهم و شروع به کار رئیس جدید سازمان بورس همراه بود. بازار سهام در معاملات سهامی روز سه‌شنبه شاهد سهم ۸۱ درصدی رنگ سبز در نقشه معاملات سهامی بود.

طلسم 9 روزه ارزش معاملات خرد بورس تهران شکسته شد!/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 28 شهریور 1403+ نمودار

در بین صنایع بورسی نیز صنعت فلزات اساسی با ۶۹.۶ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت حمل و نقل با ۳۵.۳ میلیارد تومان و صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با ۳۱.۸ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت محصولات غذایی با ۱۳ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت زراعت با ۴.۷ میلیارد تومان و صنعت بیمه با ۲.۴ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی ۳۰ روز اخیر

بازار سهام روز‌ سه‌شنبه را با روند ورودی ۲۳۱ میلیارد تومانی جریان پول حقیقی پشت سر گذاشت. ارزش معاملات خرد سهام پس از ۹ روز معاملاتی از سطح ۳ همتی فراتر رفت و با رشد ۳۶ درصدی به ۴ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان رسید.

دیروز ارزش صف‌های خرید سهام با افزایش ۳۱ درصدی به سطح ۶۸۶ میلیارد تومانی صعود کرد و ارزش صف‌های فروش نیز با ۴۳ درصد کاهش در سطح ۱۲۸ میلیارد تومانی قرار گرفت و شکاف ارزش صف‌های خرید و فروش در بازار سهام افزایش یافت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از ۳۱.۱ میلیون تومان روز دوشنبه تا ۳۴.۵ میلیون تومان افزایش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی اندکی کاهش یافت و بار دیگر در سطح ۲۶.۵ میلیون تومان ایستاد. با این اوصاف معاملات روز سه‌شنبه شاهد غلبه بیشتر خریداران بود ولی بار دیگر شکاف سرانه فروش و سرانه خرید اندکی افزایش یافت.

پیش بینی بورس چهار‌شنبه

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز چهار‌شنبه با سطح مقاومتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل آغاز خواهد شد. با توجه به کاهش تمایل بازار نسبت به اصلاح رشد بالای سهم‌های شاخص‌ساز بازار سهام، شاهد کاهش شکاف بازدهی شاخص کل در کنار بازدهی شاخص هم‌وزن هستیم. در معاملات سه‌شنبه، شاخص کل به سمت سطح مقاومتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی حرکت کرد و با توجه به تداوم محدودیت ۳ درصدی نوسان قیمتی، احتمال فتح این سطح در این هفته بالا نیست. با این حال احتمالا فشار تقاضا در بازار سهام افزایش یابد و شاهد خروج سرمایه حقیقی از صندوق‌های درآمدثابت به سمت موقعیت‌های سهامی باشیم.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۳ تا ۵ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز ضعیف شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل به نسبت شاخص کل هم‌وزن در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت پیش بینی می‌شود و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال افزایش وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در بالای سطح ۳۰ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۵ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس کاهش یابد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید