امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 60508 |
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات دولت در زمینه نرخ خوراک باعث شد تا ۳هزار میلیارد به سهامدار خسارت وارد شود.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،سلیمی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی دولت در زمینه اجرای کالابرگ الکترونیکی و اینکه مجلس باید هنگام تصمیم گیری در این بخش واقعیت های اجرایی را در نظر می گرفت، بیان کرد: مجلس در زمینه کالابرگ الکترونیکی مصوبه قانونی داشته و سوال این است که چرا با گذشت زمان، این مصوبه از سوی دولت اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه قرار نیست ما در مسائل مختلف به دنبال مقصر بگردیم، اظهار کرد: مجلس و دولت در شرایط فعلی باید به سمت هم افزایی حرکت کنند. بنای مجلس نیز تاکنون کمک به دولت بوده است.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت های مصوبه کالابرگ الکترونیکی تصریح کرد: همواره ارائه پول نقد در قالب یارانه به مردم موجب افزایش پایه پولی و تورم می شود؛بنابراین اگر در این رویکرد ما یک ریال به جیب مردم وارد کنیم نهایتا با تورم شکل گرفته ده ریال از جیب مردم خارج می شود.

سلیمی بیان کرد: اگر مصوبه مجلس در زمینه کالابرگ الکترونیکی اجرایی شود، مشکلات معیشتی امروز مردم برطرف می شد.

وی تاکید کرد: مصوبه مجلس در زمینه کالابرگ الکترونیکی یک مصوبه منطقی است و برمبنای علم اقتصاد است  و همه اقتصاد دانان بر روی این مسئله تاکید می کنند لذا توقع این بود که زیرساخت های اجرای کالابرگ الکترونیکی با گذشت دو سال از مصوبه مجلس ایجاد می شد چراکه امروز و فردا کردن این مسئله حتما آسیب زا است.

سلیمی تاکید کرد: توقع این است که دوستان دولتی به این مسائل توجه کنند. مجلس با یک نجابت خاصی امروز مسائل را دنبال کرده و به دنبال کمک به دولت است. مجلس بنا ندارد اختلاف بین قوا را دامن بزند و از ادبیاتی استفاده کند که مشکل ایجاد شود. اینکه ما بیایم با ادبیاتی غیر وحدت آفرین مجلس را مورد هجمه قرار دهیم به صلاح دولت و کشور نیست.

وی در پاسخ به سوالی دیگری درباره اظهارنظر سخنگوی دولت در زمینه اینکه تنها تصمیم دولت پیرو نرخ خوراک پتروشیمی ها باعث شرایط نامطلوب بورس نبوده و تصمیمات مجلس هم در این بخش تاثیر گذار بوده است، ادامه داد: به واقع تصمیمات دولت در زمینه نرخ خوراک باعث شد تا ۳هزار میلیارد به سهامدار خسارت وارد شود. چطور دوستان این مسئله را مورد توجه قرار نمی دهند.

سلیمی تاکید کرد: ما اگر در موردی تصمیم گرفتیم باید تبعات تصمیم خودمان را بپذیریم. سوال اینجاست که مجلس هفت الی هشت ماه پیش در این زمینه تصمیم گرفت و چرا هشت ماه گذشته این اتفاقات در بورسی رخ نداد.

وی تاکید کرد: با این حال برخی از نمایندگان نامه ای را به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته اند و گفته اند که از آنجایی که مصوبه دولت در زمینه نرخ خوراک پتروشیمی ها مغایر با قوانین مجلس است باید این مسئله به هئیت تطبیق ارجاع شده تا این مصوبه اصلاح شود. بنابراین ما این مسئله به جد در مجلس مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

وی تاکید کرد: بنابراین قانون مجلس منشا مشکلات اخیر بورس نیست و اصلا مصوبه دولت خلاف قانون مجلس است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید