امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 68066 |
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – بورس تهران روز سه‌شنبه نیز شاهد کاهش تراز شاخص‌های سهامی بود و ارزش معاملات خرد بار دیگر نیز در سطح ۴ همتی قرار گرفت. بازار سهام همچنان نیز با خروج جریان پول حقیقی مواجه است.

به گزاش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۹ هزار و ۵۱۰ واحد نزول کرد و به رقم ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۹۹ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۵۱ واحد پایین آمد و در رقم ۷۵۵ هزار و ۹۳۸ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۹۸ واحد افت کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۲۱۹ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش ۴۴۳ واحدی داشت و به سطح ۱۳۸ هزار و ۷۱۶ واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۳۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو)، شرکت داروسازی روز دارو (دروز) و شرکت لبنیات پاک (غپاک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر (کتوسعه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

 

 

 

در بورس نمادهای ولپارس (شرکت لیزینگ پارسیان)، وبشهر (شرکت توسعه صنایع بهشهر) و غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

 

در معاملات سه‌شنبه، ۵۰ نماد صف خرید داشتند و ۶۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۶۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۰.۳ درصدی به ۲۷۵ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس چهارشنبه

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز نیز همانند دو روز پیشین شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند. تعداد نمادهای قرمزپوش بیشتر بود و نرخ ریزش شاخص کل از نرخ رشد شاخص هم وزن بیشتر بود.

فولاد، فملی، فارس، شپنا، شپدیس، شبندر و حکشتی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

همچنین دیروز برای سومین روز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۲۴۴ میلیارد تومان بود. نمادهای دی، ثپردیس، سیمرغ، کرومیت، شپدیس، شستا، همراه، وشهر، فملی و کاوه بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. 

 

 

در روزی که تعداد نمادهای قرمز بازار بیشتر بود و شاخص هم وزن ریزش کرد، ارزش معاملات خرد سهام اندکی رشد کرد اما همچنان در محدوده ۴ هزار میلیارد تومان قرار دارد که میزان اندکی است.

بنابراین می‌توان از سه سیگنال منفی معاملات دیروز صحبت کرد؛ تداوم ریزش شاخص‌ها، حجم پایین معاملات و تداوم خروج سرمایه حقیقی. 

اما ناظران معتقدند وقتی یک مسیر صعودی یا نزولی برای ۴ روز متوالی تکرار شود می‌توان از شکل گرفتن یک روند صحبت کرد. اگر امروز نیز بازار نزول کند، چهارمین گام از یک روند نزولی خواهد بود. 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید