امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 68125 |
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند فعلی بازارسهام، به مدار اقتصادی گفت: شاخص بورس از اواخر سال ۱۴۰۱ روند صعودی را آغاز کرد؛ اما تحت تاثیر اخبار و شایعات اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ قرار گرفت و تحرک چندانی نشان نمی‌دهد و علی‌رغم اینکه قیمت فعلی اغلب سهم‌ها مناسب و […]

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند فعلی بازارسهام، به مدار اقتصادی گفت: شاخص بورس از اواخر سال ۱۴۰۱ روند صعودی را آغاز کرد؛ اما تحت تاثیر اخبار و شایعات اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ قرار گرفت و تحرک چندانی نشان نمی‌دهد و علی‌رغم اینکه قیمت فعلی اغلب سهم‌ها مناسب و ارزنده است، اما شرایط فعلی شاخص متعادل و خنثی است و البته ‌‌‌پتانسیل ریزش و افت هم ندارد.

الیاس‌کردی با تاکید بر اینکه بازارهای مالی از جمله بازارسهام، مجموعه‌های اقتصادی خبر محور هستند و شاخص بورس تهران به محرک خبری نیاز دارد، گفت‌: بازارسرمایه همواره با متغیرهای بنیادی و اصلی اقتصاد منطبق می‌شود؛ اما هنوز این اتفاق در بازارسرمایه رخ نداده است. بنابراین فعلا به محرک‌هایی خارج از فضای اقتصاد کلان نیاز داریم. همانطور که تاثیر خبر تجدید ارزیابی موجب تغییر در روند بازارسهام شد، تنها اخبار است که می‌تواند شرایط بازارسرمایه را دستخوش تغییر کند.

الیاس‌کردی در پاسخ به این سوال که سال آینده بازارسرمایه و سایر بازارها چه روندی را طی می‌کنند؟ گفت: در شرایط فعلی، بازار مسکن مناسب سرمایه‌گذاری به نظر نمی‌رسد و با شرایط گذشته فاصله زیادی دارد. خرید مسکن، فقط از جنبه مصرفی توجیه‌پذیر است. بازار خودرو هم قابل پیش‌بینی نیست و با کاهش تقاضا روبرو است؛ با این حال قیمت‌های فعلی برای خرید خودروی مصرفی مناسب است. بازار ارز با ثبات است و به نظر می‌رسد شرایط‌‌ آن به همین منوال باشد.

او به چشم‌انداز بازارسرمایه اشاره کرد و افزود: مهمترین عامل اثرگذار اقتصادی بر روند بازارسرمایه نهایی شدن بودجه ۱۴۰۳ است. روشن شدن جزییات بودجه، روند تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران بورسی را تسهیل می‌کند. از سوی دیگر تسهیل نقل و انتقال ارزی شبکه بانکی کشور در فضای بین‌المللی و توافاقات اخیر تجاری با اعضای بریکس و مواردی از این دست، سیگنال‌های مثبتی به بازارسرمایه ارسال می‌کنند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید