امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 68217 |
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین –  کمپانی مایکروسافت توانست به سلطه اپل بر بازارهای جهانی پایان داده و عنوان با ارزش ترین شرکت جهان را از آن خود کند.

 

 

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین به نقل از ایسنا، سهام اپل روز جمعه ۰.۲ درصد و سهام مایکروسافت یک درصد افزایش یافت. طبق داده‌های شرکت مالی  LSEG، به این ترتیب، ارزش بازار مایکروسافت، به ۲.۸۸۷ تریلیون دلار رسید که بالاترین میزان تاکنون است. در مقابل، ارزش بازار اپل بر اساس داده‌های ثبت شده در روز پنجشنبه، ۲.۸۷۵ تریلیون دلار بود.

نگرانی‌های جدید در خصوص تقاضا برای تلفن‌های هوشمند، باعث شده است که سهام اپل پس از رشد ۴۸ درصدی در سال میلادی گذشته، سه درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند. سهام مایکروسافت پس از افزایش ۵۷ درصدی در سال ۲۰۲۳ که تحت تاثیر سرمایه‌گذاری این شرکت در سازنده چت بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی بود، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا به امروز، حدود سه درصد رشد کرده است.

 

 بزودی ممکن است عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان به مایکروسافت، تعلق بگیرد. افت اخیر ارزش سهام اپل به دلیل نگرانی درباره فروش آیفون، باعث شده است که این شرکت در معرض خطر واگذار کردن عنوان خود به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان به مایکروسافت،شود.

 

 

بنا بر آمار شرکت  LSEG، ارزش بازار اپل در ۱۴ دسامبر، به ۳.۰۸۱ تریلیون دلار رسید. مایکروسافت، فناوری شرکت OpenAI را در مجموعه نرم‌افزارهای بهره‌وری خود گنجانده است و با این حرکت، به بهبود دوباره کسب و کار رایانش ابری خود در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر کمک کرد. پیشتازی این شرکت در هوش مصنوعی، همچنین فرصتی برای به چالش کشیدن سلطه گوگل در جستجوی وب ایجاد کرده است.

در این بین، اپل با تقاضای اندک از جمله برای آیفون که منبع بزرگ درآمدزایی این شرکت است، دست و پنجه نرم می‌کند. تقاضا در چین که بازار بزرگ این گوشی پرچمدار است، تحت تاثیر کندی رشد اقتصادی در دوران پساکرونا و بازگشت دوباره هواوی به بازار، کاهش یافته است.

فروش هدست واقعیت ترکیبی «ویژن پرو» اپل، دوم فوریه در آمریکا آغاز می‌شود و بزرگترین محصول اپل از زمان رونمایی آیفون در سال ۲۰۰۷، عرضه خواهد شد. با این حال، موسسه مالی «یو بی اس» هفته گذشته در گزارشی، برآورد کرد که فروش «ویژن پرو»، سهم نسبتا اندکی در درآمد اپل به ازای هر سهم در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت.

 
 

 

مایکروسافت از سال ۲۰۱۸، چند بار برای مدت کوتاهی از اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان پیشی گرفته است و آخرین بار در سال ۲۰۲۱ بود که نگرانی‌ها نسبت به اختلال زنجیره تامین ناشی از پاندمی کووید ۱۹، به قیمت سهام اپل ضربه زده بود.

با این حال، هر دو سهام فناوری از نظر قیمت نسبت به درآمد پیش بینی شده، نسبتا گران به نظر می‌رسند.

 

پیش‌بینی فروشی که اپل در گزارش سه ماهه خود در نوامبر، برای سه ماهه تعطیلات ارائه کرد، به دلیل تقاضای ضعیف برای آی‌پد و محصولات پوشیدنی، ضعیف‌تر از انتظارات وال استریت بود.

طبق گزارش شرکت مالی LSEG، تحلیلگران انتظار دارند درآمد اپل به طور متوسط ۰.۷ درصد رشد کرده و به ۱۱۷.۹ میلیارد دلار در سه ماهه دسامبر رسیده باشد که اولین رشد درآمد سالانه این شرکت در چهار فصل گذشته خواهد بود. اپل نتایج خود را در اول فوریه منتشر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که درآمد مایکروسافت در سه ماهه گذشته، با افزایش ۱۶ درصدی، به ۶۱.۱ میلیارد دلار برسد که با رشد مداوم کسب و کار ابری این شرکت، تقویت شده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید