امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 68245 |
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوت‌زنی در بازاری چون سرمایه راه‌های فرار و کتمان اطلاعات را برای برخی افراد می‌بندد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، بهزاد رحیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با تاکید بر این که سوت‌زنی در بازاری چون سرمایه راه‌های فرار و کتمان اطلاعات را برای برخی افراد می‌بندد، گفت: سوت زنی در بازار سهام یکی از اقدامات موثر سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور برخورد با متخلفان بورسی است.

رحیمی با بیان این که این اقدام بیشتر در راستای ارتقای شفافیت در بازار سهام بوده است، عنوان کرد: حمایت از گزارش فساد و تخلف از سوی سوت‌زنان به سلامت در بازار کمک می‌کند؛ موضوعی که باید ترویج داده شود.
انگیزه و ابزارهای لازم برای سوت‌زنی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این که سوت‌زنی و یا گزارشگری فساد تنها محدود به بازار سرمایه نمی‌شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد انگیزه و ابزارهای لازم برای اجرای کامل این اقدام برای همه سازمان‌ها وجود داشته باشد.
این نماینده مجلس یادآور شد: باید علاوه بر بازار سهام، مصوبه سوت زنی در سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و حتی مجلس هم اجرایی شود.
رحیمی ادامه داد: به نظر می‌رسد با نظارت‌های مداوم می‌توان اقدامات موثرتری برای اجرای بهتر مصوبه سوت زنی در بازار سرمایه و دیگر دستگاه‌ها انجام داد به طوری‌که پس از مدتی شاهد شفافیت مالی در صورت‌های مالی خواهیم بود.
اثربخشی و خروجی میزهای صنعت
وی دربخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برگزاری میز صنعت در سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور آشنایی با مسائل و مشکلات صنایع و رفع آنها، گفت: به نظر می‌رسد برگزاری نشست‌های میز صنعت اقدام قابل توجهی است. اما اثربخشی و همچنین خروجی این میزها بیش از دیگر مسائل باید مورد نظر قرار گرفته و کارگروه‌هایی برای پیگیری و پایش مسائل آنان تشکیل شود.
رحیمی خاطرنشان کرد: بهتر است در هر میز صنعت گزارشی از میز صنعت قبلی ارائه و اقداماتی که سازمان و یا کارگروه ویژه این میز برای حل مسائل و پیگیری‌ها انجام داده، در جلسات بحث و بررسی شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید