امروز: جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 17 ربيع أول 1446 | 2024-09-20
کد خبر: 81913 |
تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۱۶ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – شاخص S&P500 در معاملات روز جمعه سقوط کرد تا بدترین هفته از سال ۲۰۲۳ را به ثبت برساند، نزدک هم با کاهش دو درصدی، بدترین عملکرد هفتگی از سال ۲۰۲۲ تا کنون را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، سی ان بی سی خبر داد که شاخص S&P500 روز جمعه کاهش یافت و بدترین هفته خود از مارس ۲۰۲۳ را تجربه کرد، زیرا سرمایه‌گذاران پیامدهای گزارش ضعیف مشاغل در ماه اوت را مدنظر قرار دادند و به سهام فناوری پیشرو بی‌توجه بودند. شاخص کل با ۱.۷۳ درصد کاهش به ۵۴۰۸.۴۲ رسید، در حالی که نزدک کامپوزیت ۲.۵۵ درصد ریزش کرد و بر روی ۱۶۶۹۰.۸۳ بسته شد. شاخص فناوری سنگین، روز معاملاتی را با بیش از ۱۰ درصد کاهش رکورد خود به پایان رساند. میانگین صنعتی داوجونز ۴۱۰.۳۴ واحد یا ۱.۰۱ درصد کاهش یافت و به ۴۰۳۴۵.۴۱ رسید.
امیلی رولند، یکی از استراتژیست‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت سرمایه‌گذاری جان هنکاک، گفت: این یک حرکت احساسات محور است که عمدتاً ناشی از نگرانی‌های رشد است. بازار در نوسان است و این موضوع که ممکن است فدرال رزرو تهاجمی تر از آنچه بازارها پیش‌بینی می‌کنند حرکت کند، امیدها را زنده نگه می‌دارد.
در عین حال، سهام فناوری Megacap سقوط کرد، زیرا سرمایه‌گذاران دارایی‌های ریسکی را با توجه به نگرانی‌های فزاینده در مورد اقتصاد ایالات متحده کاهش دادند. سهام آمازون کاهش ۳.۷ درصدی و آلفابت کاهش چهار درصدی را تجربه کرد. در همین حال، متا پلتفرمز بیش از ۳ درصد از ارزش خود را از دست دادند. برادکام به دلیل راهنمایی ضعیف برای سه‌ماهه جاری ۱۰ درصد کاهش قیمت داشت. سایر نام‌های نیمه‌هادی نیز به تبعیت کاهش یافتند، به طوری که انویدیا و ای‌ام‌دی هر کدام حدود چهار درصد افت کردند. ETF نیمه‌هادی VanEck (SMH)  هم چهار درصد کاهش یافت و بدترین هفته خود از مارس ۲۰۲۰ را ثبت کرد.

حرکات روز جمعه یک هفته سخت را برای بازارهای سهام به پایان رساند. شاخص S&P500 افت ۴.۳ درصدی را ثبت کرد که بدترین عملکرد از مارس ۲۰۲۳ بود. نزدک هم بدترین هفته خود از سال ۲۰۲۲ را تجربه کردو افتی ۵.۸ درصدی را به ثبت رساند.

داده‌های تازه شغلی در ماه اوت به نگرانی‌ها درباره کند شدن بازار کار دامن زد. داده‌های ضعیف باعث نگرانی‌ در مورد سلامت اقتصاد، بازارهای مبهم و افزایش ریسک در هفته‌های اخیر شده است.

چارلز اشلی، مدیر پورتفولیوی در Catalyst Capital Advisors گفت: بازار به طور کلی به دنبال جهت‌گیری است و این از فدرال رزرو می‌آید. سرمایه‌گذاران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو در پایان نشست سیاست خود در اواخر این ماه، نرخ بهره را حداقل یک چهارم درصد کاهش دهد، اما کاهش روندهای بازار کار موجب شده است که این تصمیم عملی نشود و اختلاف‌نظرهایی در این زمینه وجود دارد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید