امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 41462 |
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین –  در سومین هفته معاملاتی بهمن ماه ۱۴۰۰، میانگین ارزش معاملات کل بازار سهام رشد ۱۱ درصدی داشت و ارزش معاملات خرد سهام ۱۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در هفته اخیر شاهد کاهش میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۸۳۵ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱۵ درصدی داشته است.

در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز دوشنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان بود و بیشترین رقم هفته نیز در روز یکشنبه ثبت شد که به رقم ۴ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بالغ شد. 

جدول معاملات  

در اولین روز هفته سهام تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) صدرنشین جدول معاملات بود و بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات بازار سهام را داشت.

روز یکشنبه دو نماد فولاد و تجلی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات را داشتند و روز دوشنبه خودرو (ایران خودرو) صدرنشین جدول معاملات بود. 

روز سه‌شنبه تجلی پرمعامله‌ترین سهام بازار بود و باز هم بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات بازار به این نماد اختصاص داشت. روز چهارشنبه نیز بار دیگر خودرو صدرنشین جدول معاملات شد.

رشد معاملات بازار سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی نسبت به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۱۶۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۴۱ هزار و ۲۴۹ تومان بود که نسبت به رقم ۳۷ هزار و ۵۸ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۱ درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌ اخیر ارزش معاملات اوراق بدهی رشد نسبی داشت. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر ۱۷۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۹ درصد افزایش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۴۵ درصد بود که نسبت به هفته پیشین افزایش داشته است.

 

 

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت ۶۶ درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به ۷۷۲ میلیارد تومان رسید که ۱۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

بورس

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید