امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 41466 |
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

 بانکداری نوین –  در ۴ روز کاری پایانی هفته خالص ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس تهران منفی بود و بیش از هزار میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد.

 

 

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در سومین هفته کاری بهمن ماه روند خروج سرمایه حقیقی از بورس ادامه داشت و برای یازدهمین هفته پی در پی شاهد خروج نقدینگی حقیقی بودیم با این تفاوت که این هفته میزان خروج سرمایه افزایش یافت. 

 

 

نُهمین روز خروج پول حقیقی

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، چهارمین روز خروج پول حقیقی ثبت شده بود. روز شنبه روند خروج نقدینگی حقیقی ادامه یافت و ۳۴۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه با نزول شاخص‌های بازار سهام باز هم نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و ارزش آن به هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

خروج پول حقیقی روز دوشنبه ادامه پیدا کرد و ۴۲۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. این رقم در روز سه‌شنبه به ۴۶ میلیارد تومان کاهش یافت کرد و روز چهارشنبه در نهمین روز خروج متوالی به ۳۱۵ میلیارد تومان رسید. 

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۵۰۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش ۱۳۴ درصدی داشته است. 

رکوردداران خروج پول حقیقی

در این هفته، همانند هفته گذشته، نماد دو فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. پس از این دو نماد بزرگ بازار، نماد اتکای (شرکت بیمه اتکایی ایرانیان) بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشت. 

روز شنبه، فولاد، فملی و وگردش بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند. روز یکشنبه بیشترین خروج پول به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) اختصاص داشت و پس از آن فملی و شبندر قرار داشتند. بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار در روز دوشنبه به فملی تعلق داشت و اتکای و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اتکای روز سه‌شنبه در صدر جدول بیشترین خروج پول حقیقی قرار داشت و فولاد و شپنا پائین‌تر از آن قرار گرفتند. در آخرین روز کاری هفته نیز فملی، اتکای و فولاد بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند. 

 

 

افزایش ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در تمامی روزهای هفته اخیر شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. روز شنبه ۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شد و روز یکشنبه ۲۳۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های قابل معامله درآمد ثابت وارد شد. روز دوشنبه هم برای پنجمین روز متوالی پول حقیقی به صندوق‌ها وارد شد که ارزش آن ۳۱۰ میلیارد تومان بود.

اما روز سه‌شنبه ۱۶۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی روانه صندوق‌های درآمد ثابت شد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز ۱۰۲ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. 

در مجموع این هفته ۹۰۱ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه ۱۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است که نسبت به هفته قبل ۱۵ برابر -معادل هزار و ۴۰۰ درصد- بیشتر شده است.

بورس

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید