امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 41732 |
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – شاخص های بورس در هفته ای که سپری شدند، درجا زدند و تغییر شاخص ها به زیر ۰.۳ درصد رسید.

 

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین  ، معاملات بازارهای سهام در هفته ای که سپری شد با بازدهی منفی روبه رو شد. البته بازار سهام در هفته ای که گذشت چندان تغییری نکرد و شاخص های بورس درجا زدند.

 

 

شاخص کل بورس با بازدهی منفی ۰.۱۵ درصدی و شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت ۰.۲۹ درصدی روبه رو شد. شاخص های بورس اگرچه رنگ قرمز به خود گرفتند اما تغییرات نزولی شاخص به ۰.۳ درصد هم نرسید.

 

الگوی درجا زدن در شاخص های بورس

 

شاخص کل بورس همچنان در نیمه دوم کانال ۱.۲ میلیون واحد دنبال و پیگیری می شود. همانطور که انتظار می رفت با توجه به تعطیلی روز سه شنبه و البته سیگنال های ارسالی از وین، بورس بازان در شرایط انتظاری، الگویی را در پیشی گرفتند که بیشتر تمایل داشتند منتظر بمانند تا اینکه تغییری را در بازار شکل دهند. 

بسیاری از فعالان بازار و اقتصاددانان نسبت به رویه دستکاری در تغییرات شاخص های بورس متذکر شده و تاکید کرده بودند سیاست‌گذاران بورس باید به دور از تغییرات مصنوعی اجازه دهند بازار مسیر خود را دنبال کرد. اگرچه بورس در مقام دماسنج اقتصاد متاثر از شرایط فعلی اقتصاد است اما با بی اعتمادی های شکل گرفته در بازار سرمایه، طیفی از فعالان بورس در مقام معامله گر همچنان نسبت به دورنمای بازار تردید دارند.

 

 

چالش ادامه دار در بورس و فرابورس

بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد اگرچه در شرایط معاملات خریداران و فروشندگان نسبتا در شرایط برابری به سر می برند و البته گاهی اوقات وزنه به طرف هر یک از بازیگران به طور نسبی جهت شاخص ها را تغییر می دهد اما چالش اصلی بازار سهام در شرایط فعلی با تداوم تردید حقیقی ها، خروج پول حقیقی ها از بازار سهام است.

اگرچه ارزش معاملات خرد در بازار سهام در هفته های قبل تر تغییر مثبتی را شاهد بود اما در هفته جاری سهم ارزش معاملات دوباره مسیر نزولی را به خود گرفته بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید