امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 42035 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ |
ارسال به دوستان
پ

   به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در هفته اول اسفند ماه ۱۴۰۰ سهم اوراق از ارزش معاملات بازار سهام بیشتر شد اما میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق کاهش یافت.     بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در روز دوشنبه در هفته اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار […]

 

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، در هفته اول اسفند ماه ۱۴۰۰ سهم اوراق از ارزش معاملات بازار سهام بیشتر شد اما میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق کاهش یافت.

 

 

بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در روز دوشنبه

در هفته اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۴۶ درصد بود که نسبت به هفته پیشین افزایش چشمگیری داشته است. بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از ۱۶۳ هزار میلیارد تومان بود.

در هفته اخیر همزمان با صعود شاخص‌های بازار سهام و رشد ارزش معاملات خرد سهام، میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق کاهش داشته است. هفته گذشته میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۷ هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان بود که در هفته اخیر به ۳۵ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان رسید که افت ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

روند هفته معاملات بازار ثانویه 

روز شنبه ۱۴ درصد از معاملات بازار به اوراق بدهی اختصاص داشت و در روز یکشنبه این رقم به ۲۳ درصد افزایش یافت. روز دوشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی در بورس ۱۶۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد معاملات بازار را تشکیل می‌داد.

روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات اوراق ۶ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان بود که ۶۰ درصد از معاملات کل بازار را تشکیل داد و در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق به ۴ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان رسید که ۳۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

 

 

رشد ارزش معاملات سهام

در هفته اخیر شاهد رشد ارزش معاملات خرد سهام بودیم. در این هفته که شاخص بورس در مجموع ۵ هزار و ۹۲۶ واحد صعود کرد، میانگین ارزش معاملات خرد بورس به ۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به رقم ۲ هزار و ۷۶۷ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بورس

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید