امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 42322 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – در هفته اخیر شاخص کل بورس روند نزولی داشت و در پایان هفته پائین‌تر از سطح هفته پیش ایستاد. اما شاخص هم وزن سه روز صعودی متوالی را پشت سر گذاشت.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، شاخص کل بورس در هفته دوم اسفند ماه نزول کرد تا پس از یک هفته وقفه بازدهی منفی داشته باشد. پس از آن که هفته پیش شاخص رشد ۴۶ صدم درصدی را پشت سر گذاشت، روز شنبه شاخص ۵ هزار و ۵۱۳ واحد پائین آمد. روز یکشنبه نیز افت شاخص ادامه یافت و ۳ هزار ۵۷۲ واحد نزول کرد. اما روز دوشنبه شاخص صعود کرد و با افزایش ۲ هزار و ۵۸۰ واحدی مواجه شد. روز چهار‌شنبه دوباره شاخص نزول کرد و ۷۸۰ واحد پائین آمد تا هفته‌ای نزولی را پشت سر بگذارد.  

بورس

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۷ هزار و ۱۵۸ واحد پائین‌‌تر ایستاد تا پس از یک هفته بازدهی بورس منفی شود. بازدهی هفته  شاخص بورس منفی ۵۶ صدم (۰.۵۶) درصد شد.

برخلاف شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن صعود کرد. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۳ هزار و ۸۴۹ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۱.۱ درصدی را ثبت کرد.

بسیاری از ناظران و فعالان بازار سهام رکود نسبی معاملات و افت شاخص کل را متأثر از تحولات بین المللی می‌دانند.

بورس

 

 

رکود نسبی معاملات سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی نسبت به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۱۷۰ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۴۹ هزار و ۱۷۳ تومان بود که نسبت به رقم ۴۰ هزار و ۳۴۱ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۲۲ درصدی داشته است.

در هفته اخیر ارزش معاملات خرد افت کرد و در کانال ۲ هزار میلیارد تومانی نوسان کرد. اما آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد –با رشد ۲۴ درصدی نسبت به روز دوشنبه- به ۳ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم هفته بود. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۱۸۰ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۱۵ درصدی داشته است. افت ارزش معاملات خرد سهام به معنی رکود نسبی معاملات بازار است.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۵۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین یک میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۲۶ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که ۱۷ میلیارد تومان بود.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۲۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲۱ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۴ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۲۰۲ میلیارد تومان بود و در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۷۵ میلیارد تومان بود.

کاهش خروج سرمایه حقیقی

در پایان هفته اخیر رکورد ۶ روز خروج پول حقیقی ثبت شد اما میزان نسبت به هفته پیشین کاهش یافت. در مجموع کل هفته ۴۶۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۱۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت ۳۳ درصدی داشته است. بیشترین رقم خروج نقدینگی به روز شنبه برمی‌گردد که ارزش آن بالغ بر ۲۳۷ میلیارد تومان بود. کمترین رقم نیز به روز دوشنبه اختصاص داشت که ۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید