امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 42401 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین –   در شرایطی که موقعیت حقیقی ها در بورس و فرابورس بهبود یافته است که جریان خروجی پول ها قطع شده است.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،  دیروز بازار سهام همانطور که انتظار می رفت شاهد حرکت روبه جلوی شاخص کل بورس بود. شاخص کل بورس در روز شنبه به ۱.۲۹۸ میلیون واحد رسید. ورود این شاخص به کانال جدید ۱.۳ میلیون واحد در ساعات آتی بسیار نزدیک و محتمل به نظر می‌رسد.

معاملات امروز بازار سهام البته با فشار دوباره خریداران همراه خواهد بود. فروشندگان با خریداران در موقعیت های برابر قرار دارند اما خریداران وضعیت بهتری دارند. در روز نخست معاملات هفته جاری اگرچه خروجی پول حقیقی ها از صندوق های با درآمد ثابت قوت گرفت و رکورد زد اما ورودی پول حقیقی ها به بازار سهام قوت گرفت. به نوعی جریان خروج پول حقیقی ها از بازار سهام قطع شد.

موقعیت حقیقی ها در بورس بهبود یافت

در شرایط فعلی بازار سهام با توجه به سیگنال های مثبت از مذاکرات برجامی وین و لایحه بودجه ۱۴۰۱، احتمال حرکت روبه جلوی شاخص کل بورس انتظار می رفت. فاصله میان خریداران و فروشندگان با توجه به شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که در سناریوی روز یکشنبه احتمال اینکه شاخص ها به حرکت روز قبل ادامه دهند، ممکن است. 

موقعیت معاملات حقیقی ها نشان می دهد که خریداران با موقعیت بهتری در معاملات روز شنبه در قامت خریدار ظاهر شده اند و این در حالی است که قوت گرفتن جریان ورودی پول ها و قطع خروجی پول ها به بهبود این موقعیت کمک کرده است.

 

 

نظرسنجی اقتصادنیوز: احتمال تکرار حرکت روبه جلوی شاخص های بورس

با این وصف تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد بازار سهام احتمالا حرکت روبه جلوی شاخص های بورس تکرار می شود. الگوی رفتاری بورس بازان نشان می دهد که معاملات فعلا در موقعیت تحرکات حقیقی ها به سر می برد.

برخلاف روزهای قبل که خروجی پول حقیقی ها چالش به حساب می آمد به نظر می رسد از معاملات دیروز ، بازار شاهد قطع خروجی پول حقیقی هاست. با سیگنال هی مثبت برجامی، استراتژی حقیقی ها هم تغییر کرده اما نکته اینجاست که وضعیت کنونی بازار سهام همچنان ناپایدار است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید