امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 42464 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: عرضه سهام در غالب افزایش سرمایه اتفاق می‌افتد و یک ریال از این مبلغی که بابت خرید سهامداران پرداخت می‌کنند در جیب دولت و خزانه نمی‌رود و در حساب باشگاه‌ها خواهد بود.

  به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، سیدمحمد پولادگر دوشنبه شب در حاشیه مراسم جشن ملی واگذاری سهام سرخابی‌ها در هتل المپیک، اظهار داشت: بخشی از این دو ساختمان به دو باشگاه هبه شده است و این مشکل تا پایان شهریور سال آینده باید حل شود و از الزامات آن این است که املاک دو باشگاه باید مشخص باشد و حتماً باید مشکل یادشده برطرف شود.

وی افزود: امروز آغاز فصل ورزش حرفه‌ای و باشگاهداری است. بسیاری از باشگاه‌های‌ ما فقط تابلوی خصوصی دارند، در حالی که هویت آنها خصوصی نیست و مشکلات عدیده‌ای دارند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: امیدواریم که واگذاری سهام این دو باشگاه که از محبوب‌ترین باشگاه‌های کشور هستند، آغازی برای فصل جدید در عرصه ورزش حرفه‌ای باشد.

وی اضافه کرد: ورزش حرفه‌ای را باشگاه‌ها و بنگاه‌های باشگاهی ما باید برعهده بگیرند و آنها ورزشکاران تیم ملی را تربیت کنند و تحویل تیم‌های ملی مختلف بدهند. امیدوارم این دو باشگاه هم با شرایط جدید از دو تیم فوتبال خارج شوند و حضور قدرتمند آنها را در عرصه ورزش حرفه‌ای در تمام رشته‌ها ببینیم.

پولادگر یادآور شد: قطعا سهامداران خُرد نقشی در انتخاب مدیران و اعضای دو باشگاه دارند. تا پایان شهریور ۵۱ درصد سهام دو باشگاه واگذار می شود. سهام مدیریت این دو باشگاه در اختیار دولت نیست و مجمع می‌تواند مدیرعامل را انتخاب کند و همه نگرانی‌ها در این مسیر حل خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات گریبانگیر دو باشگاه تغییر مکرر مدیران و عدم ثبات در حوزه مدیریت بود. باشگاه پرسپولیس در دو سه سال اخیر چهار یا پنج مدیر عوض کرده باشد که این اتفاقات دیگر نباید بیفتد و جزو الزامات حرفه‌ای‌گری و خصوصی‌سازی ثبات مدیریت است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که این خصوصی‌سازی به نوعی دور زدن فیفا خواهد بود؟ گفت: نمی‌دانم چه بگویم! دوستان کم‌لطفی می‌کنند. خود فیفا این شرایط را کنترل می‌کند و اینطور نیست که عنوان شده است. اراده وزارتخانه و دولت بر این است که این اتفاق بیفتد.

وی افزود: عرضه سهام در غالب افزایش سرمایه اتفاق می‌افتد و یک ریال از این مبلغی که بابت خرید سهامداران پرداخت می کنند در جیب دولت و خزانه نمی‌رود و در حساب باشگاه‌ها خواهد بود. حتی ۱۰ درصدی که الان عرضه شده است.

پولادگر در پایان از پاسخ دادن درباره امکان ورود وزارت ورزش و جوانان به موضوع عدم تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال طفره رفت.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید