امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 42878 |
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – شاخص کل در پایان سال ۱۴۰۰ ، ۵۹ هزار و ۵۹۰ واحد بالاتر از سطح پایانی سال ۱۳۹۹ ایستاد و رشد ۴.۵ درصدی را پشت سر گذاشت. بنابراین می‌توان گفت بازدهی بورس بطور متوسط در سال ۱۴۰۰ ، ۴.۵ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین  ، شاخص کل بورس تهران در حالی که در ابتدای سال در کانال ۱.۳ میلیون واحد قرار داشت، سال ۱۴۰۰ را نیز در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به پایان برد. اما سال ۱۴۰۰ سالی پر فراز و نشیب بود و هر فصل سال بورس یک رویه متفاوت داشت.   

 

بازدهی شاخص 

شاخص کل در پایان سال ۱۴۰۰ ، ۵۹ هزار و ۵۹۰ واحد بالاتر از سطح پایانی سال ۱۳۹۹ ایستاد و رشد ۴.۵ درصدی را پشت سر گذاشت. بنابراین می‌توان گفت بازدهی بورس بطور متوسط در سال ۱۴۰۰ ، ۴.۵ درصد بوده است. اما شاخص هم وزن در پایان سال نسبت به سال ۱۳۹۹، ۹۱ هزار و ۵۳۱ واحد افت داشته است که کاهش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. 

بورس

 
 

 

روند ماهانه

بهار فصل نزول شاخص بورس بود. در آخرین روز معاملاتی فروردین شاخص کل بورس در رقم یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحد قرار داشت تا بازدهی بورس در فروردین منفی ۶.۷ درصد باشد و شاخص هم‌وزن نیز به سطح ۴۳۱ هزار واحد رسید که ۶ هزار واحد نزول داشته است.

در آخرین روز کاری اردیبهشت شاخص کل بورس در رقم یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد قرار گرفت تا بازدهی دومین ماه سال منفی ۵.۳ درصد شود. شاخص هم‌وزن نیز در سطح ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ واحد قرار گرفت. شاخص در خرداد ماه بالا آمد و رشد ۱.۲ درصدی داشت. اما در تیر ماه دو کانال بالا آمد و در پایان اولین ماه تابستان در رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز به کانال ۴۰۰ هزار واحدی صعود کرد. در مرداد شاخص رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرد که بالاترین رشد ماهانه در سال ۱۴۰۰ بود و شاخص یه کانال ۱.۵ میلیون واحدی رسید. در شهریور ماه موج خروج پول حقیقی از بازار شکل گرفت و شاخص نیز با افت ۸.۵ درصدی به کانال ۱.۳ میلیونی سقوط کرد. 

 

 

مهرماه شاخص بهبود پیدا کرد و افزایش ۳.۶ درصدی داشت اما پس از آن در سه ماه متوالی نزول کرد. در آبان منفی ۳.۴ درصد، در آذر منفی ۴.۹ درصد و در دی ماه منفی ۲.۹ درصد پائین آمد و به کانال ۱.۲ میلیونی رسید. 

در انتهای بهمن شاخص کل بورس به سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید و بازدهی بهمن مثبت ۰.۲ درصد شد. 

در آخرین ماه سال شاخص کل بورس در آخرین روز کاری به سطح یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید تا بازدهی اسفند مثبت ۶.۶ درصد شود. بدین ترتیب شاخص با رشد خوبی مواجه شد تا سهامداران با امیدواری به تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بروند. 

بورس

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید