امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 43211 |
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – شرکت‌های بیمه‌گر بورسی در سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته و ۱۷ شرکت بزرگ بورسی در مجموع ۶۸۱ هزار میلیارد ریال حق بیمه فروختند و در مقابل ۳۸۹ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند که در نهایت ۵۷ درصد نسبت خسارت به این ۱۷ شرکت اختصاص یافت.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین  ، این ۱۷ شرکت خصوصی بزرگ بیمه گری در حوزه های بیمه عمر و زندگی، شخص ثالث و درمان بیشترین فعالیت را داشته‌اند. البته همچنان بیمه شخص ثالث بالاترین فروش ، بعد از بیمه درمان و در رتبه سوم بیمه عمر و زنگی قراردارد.

افزایش نسبت خسارت با افزایش خسارت دهی در رشته درمان

بیشترین حق بیمه تولیدی با فاصله زیاد نسبت به دیگر شرکت ها به بیمه اسیا با رقم ۱۲۷ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال اختصاص داشت. بعد از ان بیمه دانا با رقم ۸۶ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال اختصاص داشت. سپس بیمه پاسارگاد با رقم ۷۲ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال و بیمه البرز با رقم ۶۸ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال رتبه های بعدی اختصاص داشت. کمترین حق بیمه تولیدی به شرکت بیمه اتکایی ایرانیان با رقم ۶۱۳ میلیارد ریال تعلق داشت.

خسارت پرداختی نیز با توجه به حجم فروش به بیمه آسیا با رقم ۶۷ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال، بیمه دانا با رقم ۶۶ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال و دی با رقم ۴۸ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال اختصاص داشت.

بالاترین نسبت خسارت به شرکت بیمه دی با رقم ۱۱۵ درصدی بود. که به دلیل خسارت در رشته درمان این نسبت از ۱۰۰ درصد پیشی یافته است.

در سال ۱۳۹۹ این شرکت ها ۴۷۵ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال حق بیمه فروختند و در مقابل ۲۵۰ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال خسارت دادند که در نهایت نسبت خسارت ۵۲ میلیارد ریالی را در پی داشته است. بعد از بیمه دی بیمه میهن با رقم ۷۹ درصدی بالاترین نسبت خسارت را دارا بود.

افزایش نسبت خسارت با افزایش خسارت دهی در رشته درمان

کمترین نسبت خسارت به بیمه اتکایی امین با نسبت ۱۹ درصدی اختصاص داشت.

در سال ۱۴۰۰ نسبت خسارت حدود ۵ درصد بیشتر از سال قبل از آن بوده است که می توان به وضعیت بیمه درمان اشاره کرد. در سال ۱۴۰۰ بیمه درمان وضعیت رو به رشدی را داشت اما خسارت باقی مانده از سال قبل به دلیل بیمه کرونا سبب شده است تا نسبت خسارت شرکت های بیمه بالا رفته و عامل اصلی بیمه درمان است. بیمه مرکزی طی گزارش در اواخر سال قبل اعلام کرده بود که نسبت خسارت بیمه درمان حدود ۱۰۶ درصد است که در حقیقت نشان می دهد که هر چه حق بیمه فروخته شد شش درصد هم روی آن گذاشتند و خسارت پرداخت کردند. این در حالی است که حق بیمه درمان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از ان  تنها ۳۷ درصد رشد داشته است.


    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید