امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 43406 |
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین –  معاملات روز چهارشنبه متاثر از رفتار روز سه شنبه بورس بازان ممکن است در همان مدار نزولی دنبال شود.

 

 

  به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، معاملات بازار سهام در روز سه شنبه شاهد یک اتفاق عجیب بود. حقیقی ها در یک حرکت غافلگیرکننده به صورت هزار میلیارد تومانی پولهایشان را از بازار سهام خارج کردند و این در حالی بود که در معاملات هم بیشتر در موقعیت فروشنده ظاهر شدند. همسو با این اتفاق ارزش صف های فروش هم در طول روند معاملات شروع به افزایش کرد، تا حدی که در پایان ارزش صف های فروش به صورت هزار میلیارد تومانی درآمد.

 

 

بورس بازان خوش بین نیستند

با این وصف ارزش معاملات حقیقی ها همچنان در محدوده بالایی دنبال می شود. با ریزش سنگین بازار سهام، شاخص کل بورس دوباره به زیر ۱.۴۵ میلیون واحد برگشت و کانال جدید ۱.۵ میلیون واحدی همچنان دست نیافتنی شد. شاخص کل بورس اکنون در موقعیتی قرار دارد که به واسطه آن، معاملات امروز را برای خریداران سخت و دشوار می‌کند. معاملات روز چهارشنبه اگرچه خوش بینانه دنبال نمی شود اما باید منتظر بود که برگشت به مدار صعودی برای رسیدن به کانال جدید چگونه ممکن است رُخ دهد.

نظرسنجی اقتصادنیوز: تردیدها در رفتار حقیقی ها دیده شد

معاملات در سمت خریداران از روز گذشته شاهد یک تغییر جدی بود و آن آغاز تردیدها بود. در سوی دیگر اما فروشندگان برای اولین بار در سال جدید توانستند خودی نشان دهند و خریداران را به عقب رانند. این اتفاق می تواند در صورتی که تکرار شود، الگویی باشد که به واسطه آن  معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر قرار می گیرد.

 
 

 

براساس تازه ترین نظرسنجی های اقتصادنیوز رفتار حقیقی ها نشان داد که همچنان تردیدها در بازار برقرار است و البته برخی هم مدعی اند که این رفتار واکنشی واقعی به شرایط کنونی اقتصاد است که سردرگم منتظر مانده است.

با این وصف براساس رفتار حقیقی ها در روز سه شنبه و خروجی پولها و البته توان خریداران در برابر فروشندگان، احتمال اینکه شاخص بتواند از مسیر نزولی برگردد، سخت اما بعید نیست. اگرچه صعود و نزول در بازارهای مالی به مثابه رفتار سینوسی طبیعی است اما شدت گرفتن نزول و صعود شاخص همواره با معنا و در واکنش به رخداد یا رویدادی خواهد بود. اتفاقی که مثال عینی آن را می توان با رفتار غیرمنتظره حقیقی ها سنجید و مورد تامل قرار داد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید