امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 43420 |
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

hofhv ,gd lhgd- بانک خاورمیانه قصد دارد به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات، سرمایه خود را از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار پولی  مالی، مجوز فعالیت بانک خاورمیانه در تاریخ شانزدهم مهرماه ۱۳۹۱ توسط بانک مرکزی صادر و این بانک از تاریخ یازدهم آبان ماه همان سال فعالیت خود را به عنوان یک بانک تجاری آغاز کرد.
این بانک با نماد «وخاور» از پانزدهم آذرماه ۱۳۹۱ در فرابورس ثبت و از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ به عنوان چهارصد و نود و یکمین شرکت پذیرفته شده در بازار دوم بورس درج شد.
سرمایه اولیه این بانک در بدو تاسیس ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که پس از شش مرحله افزایش سرمایه از سال ۱۳۹۶ تاکنون به ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
در حال حاضر بانک خاورمیانه به دنبال آن است تا با استناد به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس، سرمایه خود را از مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات افزایش دهد.
این موضوع در جلسه هیات مدیره این بانک در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ به تصویب رسیده و بر اساس مدارک و مستندات، حسابرس و بازرس قانونی اظهار نظر کرده است که پس از تایید سازمان بورس و اوراق بهادار ، در مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه خواهد شد.
موجودی نقدی این بانک (حسابرسی نشده) در دوره مالی منتهی به پایان سال ۱۴۰۰ برابر با ۳هزار و ۳۹۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان و مطالبات آن از بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری نیز ۳هزار و ۸۰۲ میلیارد و۶۷۷ میلیون تومان بوده است.
بانک خاورمیانه در پایان سال گذشته ۵۵۵ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان دارایی‌های ثابت مشهود و ۲۷ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان دارایی نامشهود داشته است.
مجموع تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیردولتی در پایان سال ۱۴۰۰ بانک خاورمیانه هم برابر با ۳۵ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان و میزان سرمایه گذاری آن در سهام و سایر اوراق بهادار برابر با ۴هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده است.
جمع دارایی‌های این بانک از جمله سپرده قانونی ۲هزار و ۷۱۵ میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومانی آن در پایان سال ۱۴۰۰ برابر با ۵۲ هزار و ۷۴۷ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان بوده است.
از سوی دیگر جمع بدهیهای آن در دوره زمانی مورد گزارش نیز ۴۷ هزار و ۳۸۰ میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان بوده است. از این رقم یک هزار و ۳۱ میلیارد تومان مربوط به بدهی به بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری و ۱۰ هزار و ۱۵ میلیارد تومان مربوط به سپرده مشتریان بوده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید