امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 48109 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، سیاوش غیبی‌پور در گفتگو با نبض بازار گفت: بحث بیمه‌ها برای بازارهای پولی و مالی یک اجبار و ضرورت عینی است و در خود بحران آمریکا نیز اکثر صندوق‌های بیمه اصلی پشتوانه وام‌های مردم شدند. البته نرخ تسهیلات متغیر بوده است. این سیستم پشتیبانی و بیمه تسهیلات بانکی […]

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، سیاوش غیبی‌پور در گفتگو با نبض بازار گفت: بحث بیمه‌ها برای بازارهای پولی و مالی یک اجبار و ضرورت عینی است و در خود بحران آمریکا نیز اکثر صندوق‌های بیمه اصلی پشتوانه وام‌های مردم شدند. البته نرخ تسهیلات متغیر بوده است. این سیستم پشتیبانی و بیمه تسهیلات بانکی در گذشته وجود نداشت، اما پس از آن در بسیاری از کشور‌ها رایج شد.

تقویت صندوق‌های بیمه‌ای بورسی نوسان‌های بورس را پوشش خواهند داد

غیبی‌پور عنوان کرد: صندوق‌های بیمه‌ای بورس اصولا نقش پشتیبان دارند و شاید در کوتاه‌مدت موثر نباشند، اما در بلندمدت بنیه مالی آن‌ها قوی و صندوق تقویت خواهد شد. تقویت صندوق‌ها منجر به این خواهد شد که کاستی‌ها و نوسان‌های بورسی را پوشش دهند.

بورس نیاز به صندوق بیمه‌ای و حمایتی دارد

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: بورس بازاری پرنوسان و نیازمند یک صندوق بیمه‌ای و حمایتی است. دولت برای کمک به بازار سهام به طور مستقیم نمی‌تواند به فروشنده سهم یا سهامدار کمک کند بلکه می‌تواند راهکار‌هایی را در نظر بگیرد که هم به رونق بازار کمک کند و هم تضمینی برای کاهش ریسک سهامداران باشد.

حمایت بیمه‌ای از بورس در میان‌مدت موجب آرامش خاطر سهامداران می‌شود

وی اظهار کرد: اکنون این صندوق‌ها در جهان شکل گرفته‌اند و در ایران نیز مسیر خوبی است. تاثیر کوتاه‌مدت ایجاد صندوق‌های حمایتی از بورس و بیمه سهام ممکن است دیده نشود، اما در یک دوره سه تا ۵ ساله به رونق بازار سرمایه و آرامش خاطر سهامداران کمک خواهد کرد.

غیبی‌پور عنوان کرد: هر چه صندوق حمایتی از بورس قوی‌تر شود ضریب حمایتی آن از بورس افزایش خواهد یافت.

وی درباره اختیاری‌بودن استفاده از بیمه سهام اظهار کرد: اکنون در مورد تسهیلات نیز به این گونه است و اگر فردی مایل باشد از این بیمه برخوردار خواهد شد و به نظر می‌رسد در ابتدا اختیاری است و دولت هم می‌تواند درصدی از این حق‌بیمه را پرداخت کند تا به تدریج فرهنگ‌سازی شده و برای سهامداران جا بیفتد.

کارشناس مسائل اقتصادی درباره میزان استقبال سهامداران از بیمه سبدسهام، خاطرنشان کرد: ممکن است سهامداران خرد از آن حمایت نکنند، اما سهامداران کلان از آن استقبال بیشتری خواهند داشت.

وی درباره پیام بیمه سبد سهام به سهامداران اظهار کرد: سهامداری اکنون یک علم است و روش‌های گذشته چندان رایج نیست. وقتی وارد یک صنعت می‌شویم باید سازوکار‌های آن را نیز بپذیریم و سرمایه‌گذاران و سهامدارن باید در سازوکار‌های جدید فعالیت کنند، این روشی استاندارد است که بسیاری طی کرده‌اند و بورس‌های دنیا نیز این مسیر را طی کرده است.

بیمه سهام، راهکار مشوقی برای سهامداری در بورس

غیبی‌پور خاطرنشان کرد: اگرچه بورس ایران بزرگ نیست و سهم چندانی در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد ایران ندارد اما این پشتوانه‌ها می‌توانند این بازار‌ها را برای آینده تضمین کرده و ریسک‌ها را پوشش دهند. این راهکار مشوقی برای سهامداری در بورس است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید